Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 31 januari 2012

FRÅN MORGON TILL KVÄLL

Ja man kan tro att jag har haft morgon hela dan här. Men så är icke fallet. På förmiddan var vi ute i två timmar nästan, så när jag kom hem och skulle låsa upp ytterdörren fick jag knappt runt nyckeln så stela var fingrarna,jisses alltså...smakade ljuvligt med en varm latte som fick bli min lunch,med en semla till. Fy tänker ni vilken dålig lunch,bara kalorier. Ja kanske det,men förbaskat gott var det,och mätt blev jag.
Peppe blev nog lite sugen tror jag, slickade sig om munnen....

Men han fick ett tuggben så han blev nöjd,mattes bortskämda gubbe....
Har ni sett dom nya plåster som finns för dom minsta? Gosedjurs plåster med mjuk yta som är mysiga för små barn att klappa på när dom slagit sig. Tröstisar heter dom, det måste man kanske köpa så man har hemma om barnbarnen gör sig illa. För ska en ha plåster så blir det att den andra också har nån liten prick som behöver plåster. Det är väldigt viktigt det där...*L*....

Snart dags att slänga sig i soffan och titta på House, ska snabba mig och göra en kopp te först...
Haaa de.....♥

                    Free Orkut and My Space hugs Graphics Glitters

8 kommentarer :

Anonym sa...

Hej! Tittar in och kollar på Peppes tuggben. ha en fin dag !

Yvonne :-) sa...

Såg bara halva House, jag tycker att han börjar att bli tråkig... Stor kram och nattapööösss!

Anonym sa...

God kväll,,ja det har varit en späckad dag,,skojiga plåster,,ska jag skaffa hem,,man vet aldrig när dom kommer att behövas..Latte och semla,,lägger sig som bomull,någonstans..Haé Kram.

Maria sa...

Plåster på små barn kan nästan bota vad som helst sedan kan det vara bra att ha i fall dockorna skadar sig också. Nä fanken heller blev de någon vinst 50 kr. fattigare.
Kramizar

Diana sa...

Efter en sån promenad får man äta en kaloririk lunch!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är väldigt smärtsamt när fingrarna blir så stela av kylan att man knappt kan röra dem :S

Camilla sa...

Ett ben istället för en semla.
Hmmm...matte är orättvis ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Efter två timmar ute är man allt värd både latte och semla flera gånger om :)
Vilka underbara plåster. Borde skaffa såna hem hit!
Kram.