Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 27 januari 2012

I NYTT LJUS

Ja i morse när jag skulle göra i ordning fejset innan jag gick ut så tänkte att vad farao, hur ser jag ut egentligen?
Gubben hade bytt lampa i den ena spotlighten på badrumsskåpet för den var trasig.Jag som trodde att det var samma styrka på den nya. Herregud alltså inte behöver jag se mig själv så där tydligt,hehe...jag tror det var behagligare med bara en spotlight....
Idag samma väder som igår,fast inget snöande. Skogen blev det hela förmiddan. Så fikat smakade dubbelt gott sen när man kom hem. Peppe ligger fortfarande inburrad i mitt överkast och snusar.
Snart dags för lite kakbak, hoppas jag om inte lusten faller bort. Kanske bäst att jag skyndar mig...
Ses...♥


             
                                             

7 kommentarer :

Rigmor sa...

Hinner nog med dej innan jag åker till jobbet...
Jo jag har ett speciellt macroobjektiv till kameran, så man kan krypa riktigt nära. Men det är svårt med skärpan då, speciellt om man ser lite dassigt och har progressiva glas som jag...gäller att hitta rätt i rutan då!! Så det blir många bilder för att få en som man är nöjd med...
Jag lovar mej själv varje höst att nu skiter jag i att plocka in dessa pellisar, men sen kryper väl snålheten fram och jag släpar runt med dom, vi har ju inget bra ställe egentligen för vinterförvaring. Men olivträdet...det hade jag verkligen velat haft vid liv!!
Ha en bra fredag vännen, nu bär det av till jobbet!!
Kram kram

Vicke sa...

härligt att vara i skogen, ha en trevlig helg nu

Siita sa...

Hejsan Mita. Jag frös inatt o har fryst hela dagen o det fortsätter nu. Hoppas gubben min kommer o eldar snart. Ha en trevlig fredagskväll. Kram

Paulahelenas sa...

Hoppas att du haft en fin fredag!
Här är det kyligt som bara vad....brr...Svärfar är sjuk, så lite jobbigt laga eld i värmepannan p.g.a mina händer....Kallt därute också...

Ha en fin kväll!


Kramen

Ama de casa sa...

Ni är lika fina båda två :-)

Semester & Mat sa...

Haha, ja det kan bli skrämmande ljus när man sätter i nya lampor. Men tack och lov inte så skrämmande som i provhytter, där är det ju riktigt jobbig belysning...

Kram

Roggan sa...

Så underbart Peppe ligger där. Du har så rätt när det gäller med värken och hundar, de är verkligen hjälpande. Kram