Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 28 januari 2012

UNDRAR OM JAG TÖRS?

Ja mitt självförtroende fick sig en liten knäck igår,hehe...när det gäller bakning. Mina kakor blev ju inte värst snygga trots att dom var goda. Men vi har mumsat av kakbitarna så det är inte mycket kvar. Idag tänkte jag baka chokladkladd brownies.Ett nytt recept som jag hittade. Nu sitter jag här med min latte och laddar för att börja. Blir dom misslyckade vet jag inte om jag erkänner det,haa....
Nu börjar det ljusna upp på himlen så det är inte helt grått längre. I morse blev jag väckt av en hulkande Peppe. Eftersom han har rätt lång startsträcka innan det kommer nånting så hann jag slänga fram en gammal tidning som han spydde på. Det var små pinnbitar som han antagligen ätit i skogen i går. Han vet att han inte får äta sånt.Men inte bryr man sig om det i skogen när matte är en bit bort.
Idag på förmiddan så blev det en tur till Munkatorp så han sprang lös över gärdena. Sen blev det godisletning både högt och lågt. En trött vovve som ligger här och snusar nu. Nehej, kanske bäst att köra igång med baket.
Ses....♥

                   

8 kommentarer :

ansepanse sa...

lycka till med kakbaket :) här äts också olämpliga saker, mest är det Sluggo som gör det och sedan ulkas det
kramar

Carina Sjölund sa...

Ha en härlig bakdag :)
Mysigt för vovsarna att springa lösa och fria.
Vi tog våran skoterpromenad idag, där kan Izor oxå få vara lös :)
Kramen♥

biggan sa...

det är dom misslyckade som är godast, :) ha det gott kram biggan

Villa Frejas bokblogg sa...

Klart man måste passa på att göra det förbjudna när matte inte ser ;) Men sen går det som det går också...
Kram.

Siita sa...

Här blev det inget av. Nu blev det ju inget Örebro utan Västerås. Kram

Rigmor sa...

Du, jag tror inte det är nåt större fel på de där kakorna!! Själv har jag ett recept liggandes som jag fick av DittenochDatten, men jag har inte kommit till skott än. Busenkla skulle de vara...och det kommer jag att ta upp med henne nästa gång vi träffas om de blir misslyckade!! Lägger ut receptet när jag vet...
Nu ska jag ställa mej vid spisen som en god husmor bör...*skrattar*, får försöka hitta på något extra gott eftersom det är lördagskväll.
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Roggan sa...

Det är väl lite typisk hundar kan jag tro. Kram

Mickan (Gravid v. 31) sa...

Ja, vovvar ska minsann alltid äta saker de inte får. :P

Hoppas browniesarna blir goda! :)
Kramar