Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 4 februari 2012

ÄR DET FEL PÅ MIG?

Jag tittar på Melodifestivalen,och jag tycker inte det är roligt. Artisterna gör väl det dom ska,men jaha, sen då?
Det måste bero på mig, för inte är väl alla låtar dåliga?  Men man kanske måste lyssna in sig på dom..
Nåja, vi får väl se nästa lördag,kanske det är bättre då..
Nu ska jag leta upp nån bra film och mysa till..
Haa de.
..
  Image

19 kommentarer :

Roggan sa...

Tittade lite på det ikväll.Blev så glad när de två bästa vann i melodifestivalen, vilka härliga sångröster de hade. Äntligen har de röstat rätt. Kram

Carina Sjölund sa...

Här tittades det oxå på melodifestivalen! Dom två bästa gick till final hurra för dom :)
Kramen♥

Yvonne :-) sa...

Jooo vi tar det lungt idag.. och snorar ikapp.Idag har jag inte så ont i halsen och örat... Nattikramen och Pööösssen

Susanne P sa...

Det tar emot att säga det men jag tittade också på melodifestivalen och tyckte det var helt OK. Alternativet var hockeyn...!
Kram

Diana sa...

Det är det som är så roligt, sitta där framför tv:n och dissa allt! :)

Viktkamp sa...

jag tycker inte heller det är roligt längre =( Kram

Maria sa...

Jag tyckte kanske inte de var så bra denna gång men får väl se om de kan bättra sig med Melodifestivalen. Nu sitter jag å dricker lite mjölk men kaffe går också bra hur sent som helst, sover som en stock ändå.
Söndagskram

Siita sa...

God morgon. Inget fel på dej inte. Vi har slutat titta för det är så dåligt. Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Jag har vaknat ett par gånger inatt för att snyta mej .Ska ta det så lungt idag.. Morgonkram!

biggan sa...

håller med dig, det var bättre förr, då var låtarna bättre, nu när det är så många deltävlingar, så blir det mycket "skit" med också, kram biggan

Camilla sa...

Det var bättre förr.
ETT program. Och då med bara schlagerlåtar.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Som vanligt är väl de flesta låtar i mellon skit, men de två som var bra... de enda två gick till final lyckligtvis :)
Kram.

Paulahelenas sa...

Jag försökte också titta på Mello, men vad jag såg av det så tyckte jag dom var kassa alltså! KAnske blir det bättre senare.....såg på "Terra Nova" från Finlands tv3 en stund, men somnade bara .....
Sovit länge idag o sitter i pyjamas o badrock nu ;)

Kramen o ha en bra söndag!

Stattinskan sa...

Jag bojkottar melodifestivalen totalt. Hörde av en som såg att det nästan var pinsamt ... Kramar

Rigmor sa...

Tror nog inte det är fel på varken dej eller mej...Men jag är nog sån så jag måste lyssna flera gånger för att låten ska fastna och kännas bra. Sen ska jag väl sticka ut lite, som jag alltid gör...Torsten Flinks låt hade en underbar text, och tittade man inte på honom så...texten var som klippt och skuren för honom men i helt fel sammanhang.
Ha en skön söndag vännen!!
Kram kram

MICKAN sa...

Det är inget fel alls på dig. Du är inte ensam om att tycka så.

ansepanse sa...

jag bojkottade melodifestivalen men eftersom J hade på tv:n hörde jag ju lite av låtarna och kan säga som du, inte var det något att ha
kramar

Sanna sa...

Äsch ta det för vad det är---lite underhållning och allt kan inte passa alla och en del retar sig på Torstens fötter medan jag ansträngde mig för att lyssna på texten istället. Så de där små detaljerna kommer väl aldrig att förändras hos människan och kanske lite som med ränderna på zebran. hehe

Ha en strålande "kall" söndag!
Kramisar.

Marre sa...

Nej, du e helt normal… Här kikade man också på Melodifestivalen och inte blev man gladare utav den. Tråkigare än nånsin och artisterna som ställer upp börjar nu bli rätt så utslitna, hehe.

Kramiz