Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 29 februari 2012

BLÅ BERG OCH SVARTA GETTER

Det blev en riktig handlar dag. Efter Maxi och lunchen som vi åt ute i vindskyddet i solen, så for vi ut till Marieberg och Ikea. Min kusin skulle köpa tyg, så vi gick runt där och tittade. Det finns ju som sagt en del att titta på. Jag blev så förtjust i det här tyget, Annamoa heter det. Skulle passa så bra i lille Martins rum och jag vet att svärdottern har letat efter ett roligt mönstrat tyg. Så jag skickade ett mms till henne,hon tyckte att tyget var jättefint. Jag slog till och köpte det....

Det fanns även i andra färger som min kusin köpte till sitt barnbarn,
Visst är det fina tyger till barnrum?   Efter fika inne på Mariebergs köpcentrum så åkte vi hem. Det gick bra med ryggen så det går åt rätt håll tack och lov. Jag måste bara säga att det är ett underbart vårväder just nu, vi njuter alla tror jag. Man ser människor som sitter med ansiktena vända mot solen..härligt...
Kram på er..**
                       
                                                                                                 

5 kommentarer :

Maria sa...

Solen värmer så härligt, jätte skönt.
Roliga å fina tyger för ett barnrum.
Ha en bra dag/kramen

Siita sa...

God morgon. Ja tyget var fint. Thea älskar lila just nu. Här är det +2 grader nu. Synd att man ska jobba när solen skiner så grannt. Kramar

Paulahelenas sa...

Visst värmde solen så härligt igår, men idag ser det lite mulet ut....
Kanske det blir bättre senare:)

Ha en bra dag!

Kramiz

Marre&Rasmus sa...

Gomorron på er…. Jätte söta tyger och ska nog ta och besöka Ikea i helgen. Är nämligen ute efter sött tyg till sovrumsfönstret. Ja, hade man bott i stan, så skulle man nog valt cykeln i stället. Men som här är det en bit till allt och framför allt till våra hundklubbar där vi ofta är.

Idag är det inte lika fint, mulet och bara plus 4, hoppas på varmare till em. då vi hade tänkt åka ut till Huddinge för en långpromenad.

Hoppas eran dag också blir fin. Kramiz

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Håller med om att det är härliga tyger...Jag satte fram vattnet själv.Ha nu en lugn dag vännen! Kram!