Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 24 februari 2012

EN OROLIG NATT

Ja i natt har Peppe sovit oroligt, vet inte varför han vandrat runt. Ett tag trodde jag han var illamående för han smackade och slickade sig om munnen som han brukar göra då.Men det blev inget och till sist somnade han igen. Mat åt han i morse så det var inga problem.
Jag tänkte vi skulle åka till Munkatorp ett ställe där vi trivs att gå. Soligt är det så det verkar bli en fin dag igen.Men det blir nog gummistövlar på, för jag antar att det är rätt blött på vissa ställen...
Ses....♥



123Friendster.Com


28 kommentarer :

fina frun sa...

Hoppas att han Peppe inte blir sjuk :(

Ha en fin fredag!

Paulahelenas sa...

Vi får hoppas att Peppe hålls frisk!
Här är Blondi därute, men hon skäller o skulle vilja in.....
Jag har tvättat golven nu o håller på med lunch.
Vi måste åka o veckohandla så småningom....

Ha en bra dag!

Kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas han inte blir dålig lilla gubben!

I går mådde inte min vovs så gott, kräktes ganska stor mängd!
Men ville ändå ha en kasslerbit när jag skulle laga mat :)
Och hur kande man motstå då, med dessa vackra bruna ögon :))
Kramen till dig vännen♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja blött är det, jag höll på att klibba fast i kaninhagarna förut ;)
Kram.

Sanna sa...

Stackars Peppe och hoppas det har gett sig helt nu.

Trasmattor har jag kastat ut och det är inte så länge sedan den sista åkte iväg. Fick ärva från både mormor och farmor men de har gjort sitt och jag hatar när man glider runt på dem. Så idag har jag en svart med lite rött inslag kvar och kommer att spara den. Varför vet jag inte. Golv utan mattor eller mattor som inte glider, det är modellen som gäller här. :)

Trevlig helg på dig nu också!
Kramisar

syren sa...

Hoppas Peppe håller sig frisk. Gummistövlar är det rätta för det är väldigt blött. kram

ansepanse sa...

hoppas att allt är bra med Peppe
kramar vännen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Man blir alltid så besvärad när man tror att dem mår dåligt! Skönt att i alla fall aptiten inte blivit störd - för det är ju ett säkert tecken på att inget är fel! :)

Veiken sa...

Usch det är inte roligt för människa eller djur att vara sjuk och må illa. Tur att det inte blev något av det för Peppe! Kramar

Roggan sa...

Stackars Peppe men skönt att det blev bra.
Skrattade när du påminde mig om Peppe och vitlöksbröden. Kram

Yvonne sa...

Ikväll blir det tidig nattning för ej. Så natti vännen och sov så gott! Pööss!

Anonym sa...

Hoppas Peppe bara hade en lite taskig stund bara..Ja jag blev lite snopen när jag fick höra att han var fotomodell inne på Järnvägsmuséet..Senare i dag så var han med och fixade en pubkväll på vårt äldreboende,där han stod för underhållningen..Haé Kram.

Diana sa...

Vi får hoppas att han bara hade en dålig natt precis som vi människor har ibland!

fina frun sa...

Ha en fin helg!

Browneyedgirl sa...

Stackars Peppe, skönt att han är okej idag =) Ta hand om er. Kramen

Yvonne sa...

Godmorgon1 Tack för nattningen.Ha en fin dag! Morgonkram!

"Gasfoot" sa...

God Lördagsmorgon!
Hoppas Peppevovven har blivit bättre nu på lördagen. Men hundar kan också bli dåliga i magen som vi tvåbenta.
Du har det blött på era promenader till skillnad från mig som har höga drivor av snö och mera snö har det kommit natten till lördagen. Temperatur i Hedenäset just nu? Minus 10,4 och en mulen himmel.
Önskar Dig & Peppevovven samt familjen en trevlig helg. Kramizar!

Mickan (Gravid v. 35) sa...

Vad skönt att Peppegubben verkade må bra sen. Hoppas det gick bättre under dagen med.

Jaså, där ser man. Det var längesen jag åt katrinplommon. Då var jag liten. :P
Kramar

biggan sa...

hoppas han inte blir sjuk, ha en fin helg, våren är på väg sakta men säkert kram biggan

Marre&Rasmus sa...

God Lördagsmorgon på er och hoppas Peppevovven inte länger mår illa, precis så där gör Rasmus också när han ska till och få upp. Men tror inte att det är nån större fara, så aptiten ändå var bra!

Gummistövlar är ett måste här med, om man inte ska få blöta fossingar.

Hoppas eran lördagen blir fin och att Peppe mår toppen. Kramiz

Anonym sa...

Hej! Aha om Peppe ovit oroligt och smackat med munnen då vet jag nog vad det är. Det är ju snart Påsk så han drömde nog om Påskgodis tror jag. Jag drömmer om Påskgodis fastän jag inte sover. He He He !! Kramizzzz !!

Fenixmonas sa...

Stackarn...hoppas han inte blir sjuk! Vet inte om hundar kan få våran influensa men jag vet att de kan få t.ex halsfluss! Det hade våran Catcha och hon smittade Wictoria och Bosse gång på gång tills en läkare kom på att hon bar på smittan och vi fick behandlas med antibiotika allihop på samma gång. Sen blev alla i familjen friska! Kramiz

Mollan70 sa...

Tack snälla du för ett gott sopprecept. Bytte ut squashen mot gröna oliver och det var gott det med. =)

Maria sa...

Hoppas han inte blev dålig lille Peppe.
Önskar dig en fin dag/kramen

ansepanse sa...

Sv: hur är det med Peppe??? det har väl inte hänt honom något?
kramar vännen

Viktkamp sa...

stackars peppe! =/ Kramar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, han ville nog verkligen följa med på promenad! :P

biggan sa...

härliga bilder, fint med svanarna. våren på väg, hoppas det är bra med peppe. kramar biggan