Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 9 februari 2012

FLICKAN MED SVAVELSTICKORNA

Är det nån som kommer ihåg den gamla berättelsen? Jag kom att tänka på den när jag såg mitt inlägg igår om toastickorna. Ja jag vet att det är långsökt på sätt och vis för den var ju väldigt tragisk.
Det var många av er som sa att det går lika bra med tändstickor för att ta bort dålig lukt. Jag kommer ihåg när jag var liten så talade min pappa om för mig att om man pruttade så kunde man tända en tändsticka och sen blåsa ut den så röken spreds runt,och då luktade det svavel istället. Jag trodde han skojade såklart och skrattade bara.Sen när man blev större så testade man såklart nån gång och visst funkar det....
Idag har huvudet inte varit roligt, så det har blivit en väldigt lugn dag. Men man ska väl vara glad att man har nånting att ha ont i...
Snart ska jag titta på en ny serie som börjar på femman, The river tror jag den hette, när jag läste om den så verkade den lockande,så vi får väl se,
Haa de...♥

                  

13 kommentarer :

Yvonne ♥ sa...

Hoppas att du känner dej bättre imorgon. Har satt ett glas vatten bredvid din säng.. Nattikramen. Pööss!

Maria sa...

Krya på dig kramizar från torpet

Lisbeth sa...

Även om det går att använda tändstickor så känns det inredningsmässigt mer rätt att ha dom du visade. Det blir ju en lite billig detalj om inte annat. Vad jag grät när jag var lite och någon läste Flickan med svavelstickorna. Kanske något att läsa för barnbarnet som snart fyller 7 år.
Hoppas din dag blir bra
Kram

Siita sa...

God morgon. Visst minns man den sagan. Hemma prova man oxå med tändstickor när man prutta, men pappa sa håll inte för nära baken då går lågan in där o du brinner upp. Haha Kram

Paulahelenas sa...

Morn på dej!
Ja, visst minns man sagan, väldigt sorglig ;(

Hoppas att huvudet är bättre idag!

Kram

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! tack för vattnet. Nästa gång så sätt glaset längre in på nattduksbordet. Höll på att spilla ut vattnet.. Ha en bra fredag! morgonkram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, för att se positivt på huvudvärk så har du förstås helt rätt ;) Krya på dig.
Kram.

Rigmor sa...

Inte roligt med huvudvärk...hoppas det är bättre idag!!
Jag kör med doftvärmeljus inne på toan, men jag kanske skulle lägga dit lite tändstickor också...
Jag är ju ingen tvmänniska, som bekant, men igår satt jag faktiskt still i två timmar!! Först antikrundan, sen blev jag kvar på ettan och såg Fallet Keith Cederholm. Tragisk historia, men säkert inte ovanlig heller. Sen när man såg bilderna från hans ungdom så slår det en, gud va droger förstör en människa!! Så ung och stilig som han var, och sen ett vrak. Den filmen borde de visa i skolorna, tror flera skulle få sej en tankeställare.
Sista lediga dagen, blir ett besök på Kumla bibliotek för att kolla en utställning och sen...tja det vet jag inte än!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Anonym sa...

Hej! Här har vi varit förkylda med snuva hosta och rinnande näsa. Jag kollar vad Peppe har för sig på golvet. Kan det vara en godiskub som han leker med? Ha en fin dag !

Yvonne ♥ sa...

Hoppas att de hittar något som hjälper honom.Ställ glaset mer ät vänster..Kram!

Malin sa...

Usch, har det inte släppt än? Hoppas det blir bättre under dagen och kommer ut en sväng.
Kram

"Gasfoot" sa...

God fredag Mita!
Återigen har jag skållat på dina sidor och börjar med behovet av tulpaner och med trötthet och huvudvärk så skriver jag under devisen. ”Köp 5 friska tulpaner till en sjuk människa.” Blink.
Detta med att tända en tändsticka efter ”prutteriet” fick jag också lära mig som barn om detta hände inne i bostaden.
På toan behövdes det inte för vi hade utedass!
Oavsett alla dessa dofter som vi har runt om oss, så vill jag bara önska dig en snar bättring och en bra helg med din familj. Smack!

Sanna sa...

Oj, mera serier och hur ska man hinna...haha.

Trevlig fredag och helg Mita!
Kramisar....och ser fortfarande ingen bild idag från gårdagen inlägg. Gör alla de andra det?