Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 19 februari 2012

GOTT MED KALORIER

Ja men visst är det väldigt gott med sånt som är onyttigt, vi fikade ju hos Amanda och Ida och pappa Peter hade köpt semlor,inga dåliga semlor kan jag säga mycket grädde var det på dom. Jag var tvungen att skrapa av en del till gubben för att komma åt det godaste,mandelmassan..*L*...
Men likt förbaskat sitter jag här och är lite småhungrig. Jag tror jag får ta och göra mig en god macka till teet. Men först ska Peppe få sin mat.

När jag gick med honom förut ikväll så tänkte jag att otroligt vad fort det går nu med ljuset. Både morgon och kväll är det betydligt mer ljus nu än för en vecka sen bara. Härligt!

Tjejerna visar hur elektriskt håret blir om man busar i soffan..hmm...
Peppe på höga stenen från förmiddan,lite blått på himlen som synes....
Haaa de....♥

                       

20 kommentarer :

Siita sa...

Varje gång jag ser svampen så tänker jag på dej o Peppe. Vi måste ses snart nu. Kramar

Veiken sa...

Det går verkligen med racerfart mot våren nu. Ljuset är helt fantastiskt och jag bara njuter! Kram

Roggan sa...

Så härligt att se Peppe på stenen. Jag och grabben, Maltes husse, pratade om Peppe och stenar idag. Nu gillar Malte också stenar. Kram

Anonym sa...

Hej! Undrar vad Peppe tittar efter. Kan det vara våren han kollar efter ? Ha en fin dag !

Carina Sjölund sa...

Fin bild på gullpojken :)
Nu tänker jag krypa i kojs!
Godnatt kramen♥

Yvonne sa...

Ungdomarna fixar vatten till mej.Nu ska jag bara få dom i säng och tyst på dom Ingen lätt uppgift! Natti på dej och kram! Pööss!

Diana sa...

Jag la också märke till ljuset idag, klockan halv sex var det fortfarande ljust. Härligt!

Maria sa...

Ja ibland e de bara så mysigt att gotta sig med något smarrigt sedan få mysa med barnbarnen. ja jag håller med om denne man Ranelid, så osympatisk, uha.
Ha en fin måndag/kramizar

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Jag tror att att Peppe kollar vart våren tog vägen...Här är det isgator o inte är jag mindre rädd nu än innan...Jag har ju en arm kvar att vara räff om..."ler"...fast det är det sista sim är helt numera...Kramiz

Browneyedgirl sa...

Mums vad gott =) Och visst märker man att det ljusnar, känns underbart. Hoppas på en fin dag för er nu vännen <3 kram

Camilla sa...

Visst har det blivit ljusare ute. Och ljusare kommer det att bli :)
Då jag äter semlor tar jag alltid bort grädden. Jag gillar inte vispad grädde. Men jag älskar semlor :)
Kram!

Marre&Rasmus sa...

Smarrigt med Semla, nu blev jag sugen, he. Elektriskt hår är kul, fast skulle här tro att barnen gillar det bäst, ha. Här står hårstråna också rakt upp varje gång mössan åker av, det är däremot mindre kul om man skulle till och handla, ha.

Så vågad Peppe är för, för honom måste denna höjden vara svindlande hög då han ju redan är låg. Men söta är han där han står o spejar efter nått spännande, puss på nosen.

Ja det är härligt när ljuset är på väg till oss igen. Fast vid halv sju är det fortfarande mörkt här ute hos oss, men snart så.

Ha en fin Måndag. Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, den där bilden på Peppe andas vår. Tänk om bara ett litet tag... alldeles täckt av vitsippor :)
Kram.

biggan sa...

visst är det härligt, snart vår, jag längtar, gott med semlor, tur dom är ett tag till, kram biggan

Rigmor sa...

Sista bilden bara andas VÅÅÅR!! Men visst är det isigt och besvärligt...här i bygatorna är det förenat med livsfara att ge sej ut...man behöver inte åka upp till Sälen det här sportlovet för att bryta ben...
Tänk va lyckliga du och jag är, som har barnbarn på nära håll...och tänk va roligt det är att komma till mormor och få busa av sej...!! Fina bilder på glada barn hos dej!!
Här är det lite lagom slött innan jobb väntar på eftermiddagen, har dock blivit några kilometer på promenadbandet ihop med Rod Stewart...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Yvonne sa...

Godmorgon! ja allt gammalt kommer igen Så snart är vi på modet igen!Ha en bra måndag!Kram!

ansepanse sa...

jag pratade just med mamma i telefon om det att det har blivit SÅ mycket ljusare nu, när det var som mörkast var det kolsvart när jag var ute på första kissrundan med vovvarna och nu är det fullt dagsljus :) HÄRLIGT
en fin måndag till dig vännen
bamsekramen

Mia systeryster sa...

Allt onyttigt är gott;)
Härliga bilder på dina guldklimpar=D
Kram

Carina Sjölund sa...

Men vännen, blir det inget inlägg från dig idag?
Väntar!!
Kramen kära bloggvän♥

Siita sa...

Nej jag är inte riktigt bra än, men går till jobbet i morgon iaf. Gubben är iväg idag. Har kokt kålsoppa idag att ha efter jobbet i morgon. Idag blir det rester. Här har vi haft solsken men nu mulnar det på igen. Ha hållit på att ringt basen sen 11 o det tutar bara upptaget, tror han bor i telefonen. Kram