Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 26 februari 2012

HAR NI FEST ELLER?

Igår kväll när jag skulle släppa ut Peppe för gonatt kissningen så var det ett väldans liv hos grannarna. Dom har en badtunna och det var full fart på badningen med diverse tillbehör därav den glada stämningen.
Jag funderade på om jag skulle ta på baddräkt,hänga en handduk över armen och gå fram till staketet och fråga.."har ni fest"? Det skulle varit kul och se deras miner. Jag hade säkert fått hoppa i tunnan,men det kändes lite kyligt tyckte jag eftersom det var minus grader, och dom hade ju redan laddat med värme innanför västen,hehe....
Idag har vi ett strålande väder igen. Solen skiner så mycket den orkar. Men det är lite kalla vindar, hade ingen mössa med på prommisen förut vid Rynningeviken och det kändes kan jag säga. Jag fick skylla på gubben som sa att det behövs ingen mössa, så knallade vi iväg. Men jag såg att han ångrade sig efter ett tag när vi fick vinden emot oss..*L*...
Hörrni, ha en fin söndag....♥


Sunday Graphics Comments

12 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Själv så är jag en anings skeptiskt mot dessa badtunnor, vet inte riktigt varför...
FIn väder även här idag, ska ut på en runda sedan när vi ätit lunch.

Kram

Carina Sjölund sa...

Badtunna är någonting jag aldrig känt att jag vill ha.

Jag, dottern och Izor har nyss kommit in från en härlig promenad efter skoterleden :)
Är så fint ute nu, solen skiner.
Men visst behövdes mössa i dag, lite burriga vindar bitvis!
Kramen min vän♥

Paulahelenas sa...

Badtunna har jag prövat på :)

Solen skiner här också!

Snart ut o gå en sväng:)

Kramiz

Sanna sa...

Jag har alltid kapuschong om jag nu skulle låta mössan bli kvar hemma vilket händer då och då. Kapuschongen gör himla mycket och just som du skriver att man nästan får ont i huvudet då det blåser friskt och är kallt ute. Hemskt.

Trevlig ny vecka och hoppas du blir inbjuden till bad vid varmare väder...hehe

Kramisar!

Marre sa...

Vad är en badtunna, står man raklång i en sån tro, eller ligger man ner? hm.

Ja du, det hade varit nått om du dykt upp, ler. Kramiz

Siita sa...

Idag åkte gubben o jag till Arboga o ÖoB. Köpte där en overall till Thea. Sen när vi åkte hem så tänkte jag på dej vid rondellen. Kram

Roggan sa...

Samma väder som här då. Visst blev man sugen på en ny Mc igår. Kram

Rigmor sa...

Riktigt fint väder, särskilt när man satt inomhus och tittade ut på solen...men sen blev det ganska kyligt när man väl kom ut. men vackert...och Örebro visade sej från sin bästa sida idag tycker jag. Men nu är jag lite orolig, vi åt på Kinamuren och nu rumlar det rätt rejält i magen...jag vill inte bli magsjuk, jag vill inte, vill inte...får hoppas att det var min glupande aptit som gjorde det hela...
Där är trevligt med badtunna, du skulle ha stärkt dej lite och sen gått över!!
Ha en bra söndagskväll vännen!!
kram kram

Ninja sa...

En fin söndag till dig med....

Veiken sa...

Vi har kompisar som avfärdar badtunnor med: Vi ska inte byta skinn med varandra. Utgår alltså :) Kram

Viktkamp sa...

vad mysigt med badtunna =)

Yvonne sa...

Varför satte du inte dom planerna i verket?? Du hade säkert fått värma dej .....Vi visste inte att vi hade betytt så mycket för dom.Natti på dej vännen och pööss!