Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 6 februari 2012

Hello Kitty vin

Moral tanten kommer här,jag alltså,och påpekar att jag gillar inte att Hello Kitty finns som vin också. Eftersom jag tycker inte att det känns ok och passar ihop med då främst alla små flickor som älskar Hello Kitty både på kläder och leksaker. Amanda och Ida strålar när dom nån sak med Hello Kitty på. Vad fel det skulle kännas att ställa fram en vinflaska med det märket på. Ja det är vad jag tycker.

                                           

21 kommentarer :

Siita sa...

Där håller jag med. Inte Hallo Kitty, Det är ju för barn. Thea älskar henne med. Kram

Maria sa...

Det där e ju så tokigt, vi kan ju hoppas att ingen köper vinet så försvinner de väl igen, skulle nästan kunna tro de e 1 april.
Tack känner mig något bättre idag men värken sitter i, kanske de va efter snöskottningen.
Du får också ta hand om dig och
ha en fin kväll/kramizar

Ama de casa sa...

Jag håller med dig. Fullständigt.
Hur knäppt är inte det där på en skala?
/Moraltant två

Villa Frejas bokblogg sa...

Det hade jag ingen aning om - men usch fy vad osmakligt. Inget bra alls.
Kram.

Ninja sa...

Det borde vara alkoholfritt....och ser inte alldeles seriöst ut tycker jag.

Sanna sa...

Håller också med dig här och tycker inte heller att det passar och har heller inte smakat vinet - erna.

Trevlig tisdag som närmar sig alltmer.
Kramisar.

Viktkamp sa...

usch va osmakligt =(

SV: länken till artikeln finns nu =)

Kramar

Yvonne :-) sa...

Håller helt med dej... Nattikram och Pööss!

Rigmor sa...

Håller verkligen med!! Vilken målgrupp vänder dom sej mot kan man undra...??
Nu är jag långledig tills lördag, det infaller EN gång på tio veckor, och det känns nästan som att ha semester. Vet knappt va jag ska fylla dagarna med...blir väl att städa lite lådor och skåp (det har jag sagt i flera månader så det blir nog inget av med det...)och sen bara vara LAT, det är jag duktig på...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Anonym sa...

Håller med dig,,fattar inte varför..Förr handlade vi alltid Abborre när vi var på Åland..Jag är ingen hejare på såser,så jag kör med färdig Remulad..Nattis Kram.

Annette sa...

Vet din blogg har inte velat att jag ska skriva till dig.Men jag hoppas det funkar nu.Håller med dig tror det blir värre och värre med allt.Idag var det inte kallt men blåst som attan sa gubben som var på långis med brudarna.Ha en skön tisdag.Kramen på dig

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det finns inga gränser för hur företag nyttjar saker för att tjäna lite extra pengar. Men barnens värld ska aldrig kunna kopplas ihop med alkohol, eller tobak.

Stattinskan sa...

Det är ju tur att små barn sällan går på systemet då ;-D Kan du tänka dig en treåring ligga och sprattla på systemets golv och skrika: "Vill ha, vill ha ..."
God morgon Mita

biggan sa...

hmmm, är det riktigt vettigt, fattar inte varför det ska va så. kram biggan

Camilla sa...

Idioti. Hello Kitty ÄR för barn. INTE vin!!
Kram!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Man kan vara intresserad av tjejer fast man är kastrerad men på ett annat vis :-).Morgonkram!

Nett sa...

Visste inte ens att det fanns som vin, men å andra sidan dricker jag inte det heller. Kan däremot hålla med om att det inte är passande. Kram

Marre sa...

Här visste man inte heller att det fanns som vin, hm, Inget bra och så idiotiskt, hoppas det snabbt försvinner, grr.

Ha en fin dag. Kramiz

Semester & Mat sa...

Tack och lov så har missat det, Hello kitty är för mindre flickor. Vin är för de som är över 20 enligt mig.

Ha en fin tisdag!

Lisbeth sa...

Vad är det som säger att man borde? Ja jag vet det sitter där i uppfostran att vissa saker ska man. Nu är det 2012 och jag tycker att man ska få välja vissa saker. just uppvaktningen minskar ju eftersom åren går i alla fall bland mina vänner. När man växte upp var tom namnsdagen en bemärkelsedag. Nej fundera du på vad du vill och följ ditt hjärta. Hello Kitty trodde knappt det var sant. Direkt inkörs port i tidig ålder för att dricka alkohol. Jag är inte heller moraltant men här går gränsen
Ha en fin kväll

Majken sa...

Helknäppt... finns ju INGEN anledning att göra ett vin med Hello Kitty.. nej det är till för mindre barn..knäppt!!

Hoppas du har en fin kväll!
Kram