Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 5 februari 2012

HUR KAN DET VARA SÅ SVÅRT?

Jag har ett samtal jag borde ringa till en person där relationen är lika med noll nuförtiden beroende på olika orsaker.Men jag borde ändå ringa och tacka för kortet jag fick när jag fyllde år.Hon däremot ringer inte och tackar för gratulations kort eller över huvudtaget slår en signal. Därför att hon tycker att det är jag som ska göra det.Ja det är mycket bakom liggande i allt detta. Hon har varit gift med våran pappa tills han gick bort för några år sen.Så vi har ju känt henne ganska länge min syster och jag. Men som sagt personkemin är lika med noll. Artighet och vänlighet på ytan,jovisst. Både min syster och jag känner att vi borde kanske hålla en viss kontakt. Men varför ska det bara komma från vårat håll?
När en person säger saker som sårar så djupt har i alla fall jag svårt att glömma,kalla mig gärna långsint, för det är väl det jag är.
Men som sagt det där samtalet ligger över mig, hennes kort står där på bänken och tittar uppfodrande på mig...
                 
                      
Annars då, ja idag har vi gråmulet väder, men istället lite mildare,"bara" minus 8 grader. Så det var riktigt skönt på förmiddags prommisen. Snart ska jag börja med maten. Det får bli kycklingsoppa idag,med gott bröd till. Soppan har jag förresten hittat inne hos Margit...
Haaa de.....♥

                  Glitter Graphics



18 kommentarer :

Aurora sa...

Förstår dig precis. Ibland får det stanna vid det artiga kortet och inget mer. Kram

Siita sa...

Så hade jag det med mammas syster, hon sårade mej så djupt att jag slutade ringa. När hon dog så gjorde hon oss alla arvlös på sin del. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Ta genast ner kortet och ring inte upp. Mår man dåligt av en person ska man inte ha någon kontakt. För varför? Ingen vinner något på det - det bara tär.
Kram.

ansepanse sa...

vad jobbigt, för det är ju som du säger, hon ska väl tacka lika mycket hon, inte bara du
kycklingsoppa låter gott
kramar

Mia systeryster sa...

Sånt där är jobbigt! Har själv en sån person i min närhet!
Vad gott det låter med kycklingsoppa=D
Kramen

Diana sa...

Det är jobbigt att man ibland har såna måsten. Jag är hård ibland med sånt fast ibland fegar jag ur och gör det "rätta".

Nett sa...

Jag skulle inte ringa upp, visst artig kan man vara, men nja.. Har man ingen som helst bra kemi mellan sig så skulle jag lägga ner det. det skall ju vara på lika vilkor. Kram

Veiken sa...

Tråkigt när det blir så som det har blivit hos er. Det är svårt att reparera en skada som redan har skett.
Hoppas det där kortet kommer iväg, för ditt eget samvete om inte annat! :) KRam

Rigmor sa...

Jo jag förstår...men om nu pappa inte är i livet längre, för vems skull då?? Det ska vara ömsesidig vänskap, annars kan det kvitta. Känns som om det ligger en liten energitjuv och lurar bakom det där kortet som skickades...!!
Haft en skön och slapp dag här, sorterat lite i en del kökslådor, bl.a. en som jag har ljus i, och jag förstår nu varför Ikea och PartyLight går så bra...jag har ju ljus till hela östernärke i mina ägor!! Mannen såg smått chockad ut när jag radade upp allt.
Ha en skön kväll, det får nog bli Så Ska Det Låta lite senare!!
Kram kram

Yvonne :-) sa...

Jag förstår såväl hur du menar.Tänk på att ha "ryggen" fri Man kan vara artig om det är så hon vill ha det. Men såna kallas energitjuvar de tar men ger inget.......Det blev för kallt där ute.Ska se om jag lyckas hålla liv i blommorna.. Kram

Marre sa...

Här skulle man inte ens tänka tanken på att tacka och kortet skulle jag slänga då det ändå inte betyder nått för denna person, skum måste jag få säga!

Egenkära typer kan gött få vara ensamma, hm.

Sluta o vara så snäll, tänk på dig själv så mår du mycket bättre!"

Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag är precis likadan själv! Vissa anser säkert att jag är långsint, men jag har väldigt svårt att förlåta - och vägrar göra det bara för "förlåtandets" skull. :/

Anonym sa...

Ja du var lite för osnabb,,Skit i att ringa,slösa ingen energi på detta,kasta kortet,och se till så du mår bra,,det är ju inte du som äger problemet...
Haé Kramen

Roggan sa...

Jag kan vara som dig, jag hade inte ringt. Underbar bild på Peppe. Kram

Annette sa...

Vad tråkigt när det blir så,jag hade nog lagt undan kortet.Sådana personer är energi tjuvar tycker jag.Här har det snöat idag så gubben fick ploga,fast han har ju inte behöft ploga så mycket i år.Mot vad det blev förra året.Nu sitter jag vid den nya datorn och skriver.Det är ju rena drömmen och snabb är den också.Märkte det när jag skulle lägga ut bild på bloggen.Men du får ha det skönt i morgon,hur du än väljer med att ringa henne eller ej.Kram vännen

Susanne P sa...

Det är så tråkigt när det inte stämmer. Det är som olja och vatten; det går bara inte att få ihop det!
Kramar till dej.

Sussi sa...

Trist när det blivit så där. Bra ändå att du är mogen och är artig ändå. Även om det bär emot.

Kramisar

biggan sa...

inte ska du behöva ringa, men förstår dig, det dåliga samvetet, men verkar inte som någon bra kamratskap, skippa den om du kan. bättre ha bra vänner, kram biggan