Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 10 februari 2012

ULTRALJUD

Idag fick jag komma till min sjukgymnast som gav mig ultraljud mot nackvärken som i sin tur utlöser den jobbiga huvudvärken. Det kommer och går det där,räcker ibland att jag lyfter lite snett med en kasse så är det kört. Nu känns det bättre, så jag hoppas det är över för den här gången.
Det är gråmurrigt väder och iskalla vindar som drar. Jag hade glömt mössan på middagsprommisen. Kanske berodde på att jag hade bråttom. Herregud så isande kallt om öronen. Tur hade väl jag att inte huvudvärken drog igång igen.
Men fredag är det och lite fredagsmys ska väl åstakommas. Sitter och funderar på vad det ska bli för mat ikväll??? Gärna nånting som inte kräver allt för mycket av kocken..*L*...
En bloggrunda tänkte jag försöka mig på.Det har blivit dåligt med det idag,sorry...
Ses....♥





21 kommentarer :

Siita sa...

God kväll Mita. Jag trodde du skulle få barnbarn igen när du skrev ultraljud. Skulle behöva lite lindring på mitt knä med. Men det går ju ok. Skulle köpa några tabletter som liknade voltaren. Hoppas dom hjälper. Kram

"Gasfoot" sa...

Illa med huvudvärk Mita, men du måste ta en tjock mössa på dig vid promenaderna. Ultraljud? Är det tillökning i familjen eller kanske rent av där hemma? Blink. Nej, när jag läste vidare så var det ju ultraljud för din nacken! Planta nu om dina Pelargoner så blir dom vackra till våren.

Önskar dig och familjen en trevlig myskväll! Kramiz.

Carina Sjölund sa...

Visst är det hemskt när man glömmer mössa, känns som ett kallt band över pannan.

Jag trodde du skulle få ett barnbarn till när jag läst ultraljud!
Hoppas du slipper huvudvärken nu :)
Kramen vännen!

Nu ligger receptet ute på min blogg!

Mia systeryster sa...

Skönt att huvudvärken är över för stunden, jobbigt att gå o ha ont!
Utan mössa klarar jag mig inte för tillfället, då skulle MITT huvud gå sönder!
Bloggpromenader får man ta när man hinner, har jag lärt mig, inte känna sig stressad för att man inte hinner/orkar med. Hoppas du får en härlig helg!
Kram

Anonym sa...

Men glömma mössan det går ju inte i detta väder.Hoppas du slipper huvudvärken nu.vi var ute och det var isande gråväder.Mycket skönare inne nu.Jag undrade också när jag läste rubriken ultraljud.I morgon ska jag snosa på Malins lilla valp Dizel.ska ta lite bilder också.Han är visst vild av sig.Man ska inte stressa bloggen får komma när man får tid eller hur.Ha en skön mys fredag nu.kram på dig

Annette sa...

Hej Mita det är jag som är anonym.Glömde fylla i mitt namn.Kram

Roggan sa...

Hoppas det blev något gott och lättlagat då. Ikväll blir det "Hell on wheels" western på Tv 6. Kram

Yvonne ♥ sa...

Bra att du fick hjälp med huvudvärken... Tänk nu på att ställa glaset mer till vänster... Jag la några huvudvärkstabletter till dej. natti och Pööss!

Anonym sa...

Hoppas du slipper huvudvärken nu för lång tid framöver..Maten i dag har jag gjort förut,med fläskfilé och det smakade precis lika bra,,det är sambalen som gör susen..Haé Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att huvudvärken släppt och att du mår bättre nu!

Sv: Jag beklagar er förlust! Det är verkligen hemskt att se någon nära försvinna långsamt :(

Browneyedgirl sa...

Vad trist med värk. Skönt om det kan hjälpa =) Hoppas du mår fint annars. Lämnar en kram till dig <3

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Hoppas att du har kunnat sova utan att vakna för att ta tabletterna.Och glaset välte jag inte .. Ha nu en bra lördag vännen... Morgonkram1

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Hoppas att det är bättre idag med värken!
Idag blir det shopping i stan o bio kanske ikv.....

Ha en mysig lördag!

Kram

Maria sa...

Ultraljud ja jag trodde först att det var något annat. Har inte hört att det kan hjälpa mot värk men skönt när det finns någon hjälp att få.
Ha en fin helg/kramizar

Villa Frejas bokblogg sa...

Men fy, det låter lite som att välja mellan pest eller kolera det där.
Hoppas huvudvärken gick över och att du fick en trevlig fredagskväll.
Kram.

Ama de casa sa...

Hoppas din nacke är bra nu då! Jag har också ofta problem med nacken. Det började när jag fick en knäck i en karusell på Barnens dag när jag var liten. Det är skitjobbigt att den ska krångla så ofta...

ansepanse sa...

vad skönt att det hjälpte med ultraljudet
nej, utan mössa ska man akta sig för att gå ut nu, var rädd om dig
kramar

Mickan (Gravid v. 33) sa...

Hihi, trodde också du skulle få barnbarn. ;)
Visst är det kallt ute. *brr*
Igår gjorde jag iordning en god middag, bild på bloggen. Kanske får du ett tips där. ;)

Ja, jag vet inte hur de har tänkt där riktigt. Tror det är svårt att ha någon avskärmning där också tyvärr. Men vi kommer nog hålla till mest på den andra uteplatsen.

Hoppas du får en bra lördag!
Kramar

Marre&Rasmus sa...

Fy för värk, aldrig roligt och mössa är ett måste om man inte vill ha huvudvärk eller frusna öron.

Här såg vi skatorna börja bättra på sina bon, så våren är dock inte allt för långt borta nu, längtar så.

Hoppas helgen blir fin o att skallvärken håller sig borta. Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ha en fin dag ni också! :)

mufflo sa...

Hoppas du får en skön lördag......