Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 5 mars 2012

ATT FRYSA OM VÅREN

Det tillhör väl, men nog tyckte jag att jag hade klätt mig ordentligt när vi gick till skogen förut. Likafullt frös jag som bara den innan vi var hemma igen. Men det är klart,vantarna åker på och av hela tiden när man håller på med att gömma godis och andra saker som ska fixas. Tumvantar är rätt klumpiga så man får liksom ingen finmotorik med dom på.
Fick upp lite värme sen på sjukgympan, men nu ska vi ta en runda Peppe och jag innan jag åker och hämtar Amanda och Ida på dagis. Då lär jag nog bli både varm sen och få skavsår i öronen..*L*... Vi går hem till dom sen eftersom dom bor nära dagis så får vi underhålla varandra tills mamma kommer. Pappa skulle på möte efter jobbet annars brukar han hämta. Vilken tur att farmor finns....
Ses..♥

Peppe letar godis i träd, här ser ni hans fina ridge på ryggen,

20 kommentarer :

Aurora sa...

Njut av dem medan de är små.

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så kul att få hämta sina barnbarn på dagis - och så kul för dem. Inte alla som har den förmånen.
Kram.

Diana sa...

Skoj för dem med lite kvalitetstid med farmor! Och jag tror att farmor uppskattar det trots såren i öronen. :)

Rigmor sa...

När jag ser Peppe kom jag på att mannen i huset hade en jobbarkompis i Kumla som födde upp "Peppe:ar"...han kanske rent av härstammar där ifrån?? Stilig kille, lång och ståtlig...*skrattar*...
Jaha...så då kommer du också hem med skavsår i öronen idag...jag gjorde en snabb visit i den lägenhet igår, och det var fyra uppspelta barn och en väääldigt trött moder som mötte där...men det blir säkert bra när de kommit i ordning.
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Siita sa...

Frisören låg vid stationen, man åker under o direkt när man o upp till korsningen där låg det till vänster. Men en tant som var där sa att dom klipper alla tanter lika ungefär. Men billigt blev det. Kram

Marre sa...

Ja, nog frös man alltid idag. Här kördes ett lydnadspass på 45min och blev till en början varm och när vi nästan var klara så fick jag jätteont i nacken o skallvärk fast jag hade ullmössan på, inget kul alls.

Hoppas du haft det roligt med barnbarnen och visst har dom små mycket att prata om, hi.

Önskar dig en trevlig kväll. Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Du är inte ensam om att frysa till och från - tycker att jag har haft svårt att hålla en jämn temperatur den senaste tiden!

Men våren är på väg i alla fall! :)

Maria sa...

Hade inga vantar igår men idag du, ja då åkte dom på.
Hoppas di fick en fin efm. med flickorna.
Kramizar

Veiken sa...

Jag har frusit mig sönder och samman idag, trodde jag skulle bli sjuk, men det gick över.Gott med barn och barnbarn så nära! Kramar
Svar: Det blev lite fel i Zanzibar inlägget. Det var rödalger som man utvinner karragen ur. Det används som förtjockningsmedel i läkemedel och livsmedel.Nu fick du lära dig lite till. :) Kramar

Susanne P sa...

Det är inte lätt att hitta rätt klädsel på våren. Endera fryser man eller också så svettas man...
Vad härligt för barnen att bli hämtad av någon annan än föräldrarna. Det brukar vara en stor hit.
Kram

Lisbeth sa...

Våren som kommer och går innan den stannar är en svår årstid. Klär man sig inte för varmt så är det för kallt. Samma sak varje år. Smålog när jag läste om ditt bestyr med bensinpumpen. Visst är det bättre när allt är som förr då slipper man fundera.
Ha en kväll

Mia systeyster sa...

Idag har jag frysit ända sen jag var ute på en långprommis. Hur kallt som helst om fingrarna trots vantar!
Kram

Roggan sa...

Den var på ryggen.
Sv. Gjorde testet och var helt okej. Kram

Yvonne sa...

Bra att farmor finns.Tror säkert att ni hade en trevlig em. Natti på dej och sov så gott! Pööss!

Annette sa...

Imorse var det kallt -8 när jag skulle till jobbet.Sedan när man ska hem då är det plusgrader.Hur ska man klä sig tro.Roligt för barnbarnen när farmor kommer och hämtar på dagiset.Det älskar dom nog skulle jag tro.Kram på dig

Carina Sjölund sa...

Mysigt att få umgås med barnbarnen :)
Att du är en toppen farmor är det ingen tvekan om :))
Kramen vännen♥

Fenixmonas sa...

Visst är det tur att farmor finns...säkert mycket uppskattat både av barn o barnbarn...säkert mycket trevligt för dig också att få hämta på dagis! Jag har aldrig fått det nöjet att hämta barnbarnen på dagis, det hade varit kul! kramiz

Disa E sa...

Trillade in här genom en annan blogg och sparar din länk, så jag hittar tillbaka!
Ha en fin dag.

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott! Morgonkram!

Camilla sa...

Ja...vilken tur att farmor finns!
DET tycker jag med! :)
Kram!