Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 15 mars 2012

BÄSTA FIKAT

Jag tycker att det absolut bästa och godaste fikat är när man kommer in på förmiddagen och har varit ute ett par timmar,antingen i skogen eller nån annanstans och gått lång prommenad med Peppe. En stor varm latte med mycket skum och sen en god macka till.Toppen,toppen... ibland tar vi med fikat ut om vi är några stycken som träffas med hundar. Men då får det gärna vara skönare väder. Idag är det kyliga vindar och inte lika skönt som i går.
Jag drog faktiskt fram dammsugaren idag innan fikat och gjorde rent golven ordentligt med torkning sen också. För herregud vad det blir indraget nu innan gräsmattan torkat upp ordentligt.
Härliga tider, vårtider med kli i ögonen...
Ses...♥

                       
           

14 kommentarer :

Yvonne sa...

Jag kan också teckna en del Men inte alls så bra som mor.Förr tyckte jag om att måla i olja numera mest skuggteckningar med blyerts.. Kram!

Mita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ja här är det många som säger Radhusbiff om blodpudding..Jag brukar steka lite Bacon till,och mycket lingonsylt ska det vara..
Fika ute är inte dumt,men nog ska det vara i lä och en aning varmare.. Haé Kram.

Diana sa...

Jag kan tycka att Moder natur får sluta vela nu och ge oss vår!

Yvonne sa...

Man får väl lite bra gener .... Kram!

Maria sa...

Jag håller med om fikat efter utevistelse, de e gött.
De var många olyckor på en efm. men så är de med de små liven.
Jag har tänkt på den där dammsugaren hela dagen men nu tror jag de blir för sent eller hur.
Ha en fin kväll/kramen

Aurora sa...

Vi blev bjudna på wienerbröd i dag på jobbet. Gott det med .Kram

Siita sa...

Nu när jag åkte hem så kom solen här. +7 grader med sol på termometern nu. Snart blir det juntan. Kram

Millan sa...

Ja håller med det är den bästa fikastunden!

ansepanse sa...

jo, det är nog allra godast när man kommer in att få sig en god kopp kaffe :)
vad söt han är din Peppe, helt ljuvlig
kramar

Roggan sa...

Vilken härlig bild på Peppe. Tycker också att kaffet smakar bäst på förmiddagen när man varit ute. Kram

Sussi sa...

Jag skulle också tycka att det fikat skulle vara bäst men då är jag på jobbet tyvärr. Längtar efter lite ledighet. Snart är det påsk i alla fall :)

Bur har vi inte men däremot ska jag åka och titta efter galler. Bilen är nyköpt så jag har liksom inte hunnit ta tag i det än. I förra bilen behövdes inte något för den var så djup så Doris var säker darbak ändå. Den är är lite mindre..

Kramisar

Veiken sa...

Jag fikar sällan, men en kopp starkt svart kaffe efter maten är gott! :) Kram

Majken sa...

När man har hund råder det ingen brist på städbehov.... tyvärr :-) Du har tur som inte har ngn grävar hund.. de blir lätt riktiga lortgrisar...

Hoppas du haft en bra dag!
Kram