Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 27 mars 2012

EN HÖG MED RÄKNINGAR

Det var en gång en hög med räkningar,men nu är den borta,och kontot har blivit lättare. Så nu var det tråkiga gjort och vi kan ta våran tur till skogen Peppe och jag.Det är ganska mulet än, men varmt ändå med 12 plusgrader. Kommer solen fram blir det kanon.
Ses...♥

myspace comments

12 kommentarer :

Marre sa...

Ja, det känns alltid när räkningarna ska in, mindre kul men skönt när det är gjort :)

Håller med, lite sol så vore dagen fin… Ha det gott och gå försiktigt. Kramiz

Rigmor sa...

Inte roligt det där med räkningarna...Å idag har jag tänkt mej en tur in till stora staden...som belöning blir det en tur i Stadsträdgården efteråt!! Tror jag...För egentligen borde jag vara hemma och släpa bort allt ris...men det är inte bara latmasken som bitit sej fast utan jag är också lite rädd att kroppen inte ska orka med allt.
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Malin sa...

Vore det inte helt underbart om det fanns lite mer pengar på konton så det inte blev så förbenat "tomt" när räkningarna är betalda ;-)
Kram

Disa E sa...

Räkningarna betalade jag igår och nu är det massor med månad kvar i slutet på pengarna.
Ha en skön dag.
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja fy, det lär inte bli många slantar över den här månaden. Usch.
Kram.

Paulahelenas sa...

Usch ja, räkningar ;(
Snart dags för dem, måste bara vänta till måndag då jag får mera på kontot:)
Här ingen sol idag ;( Mestadels mulet o så lite regn.....Till helgen blir det minusgrader såg jag..

Nu strax till frissan...

HA en fortsatt bra dag!

Kram

ansepanse sa...

mm, vi har halvsol än så länge :)
Sv: mm, jag har köpt bärnstenshalsband som är avsedda för långhåriga hundar, själva bärnstenen är annorlund formade, långa och mer platta liksom, jag får hoppas att de fungerar bra
kramar vännen

Carina Sjölund sa...

Tvi vale för räkningar :(
Får man inte det så är det reklam.
Här skiner inte solen idag, men det gör inte så mycket, eftersom jag ska åka bil mesta delen av dagen!
Ha en fin tur i skogen du och vovs :)
Kramen♥

Ama de casa sa...

Räkningarna är ju inte kul, men skönt när det är gjort. Fast vi har allt vårt på autogiro, som om man vill kan man låta bli att titta på kontot så kan man låtsas att det inte var några räkningar den här månaden. Smart va!
:-)

Sanna sa...

Jag skickar över mina nu då när du äntligen fått tomt. Går det bra? :)

Ha en härlig dag med Peppe ute!
Kramisar.

Anonym sa...

Hej du,,Jag kan ana solen bakom ett tunnt molntäcke,hoppas molnen försvinner,,+15 är det i alla fall..
Jag for ner till Skärplingslätten även i dag på Fm,,och i dag fick jag se ett gäng Tranor,,så nu är det vår i mitt huvud oxå..Jag har alla mina planerade räkningar på autogiro,så dom har jag inte något bekymmer med,det flyter på så fint..Haé Kram.

Majken sa...

ja tänk om man sluppit den högen ngn gång ibland...

hoppas du har en riktigt härlig solig tisdag!
kram