Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 23 mars 2012

ETT SNUSANDE SOM KÄNNS TRYGGT

Javisst gör det när man hör sin hund ligga avslappnat och snusa och se ut att ha det så skönt. Ju äldre hundarna blir desto lättare somnar dom och sover djupare. Det tillhör väl åldern kanske för oss alla...
Idag har vi ännu en strålande dag. Själv är jag inte mitt vanliga jag fortfarande,men kanske går bort mot skogen. Vi får väl se när vi kommer ut snart vad det blir.Men en prommis blir det i vilket fall,
Ses....♥

Wooohooo it’s FriDay

11 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag håller med. Det finns inte mycket som är mer avslappnande än att titta på sovande barn eller hundar. Det är så rofyllt och vackert.
Kram.

RackarTuss sa...

Hej!

Tack för titten i min blogg och för att du tog dej tid att kommentera, det uppskattas!

RackarTuss

Carina Sjölund sa...

Visst ser det mysigt ut där dom ligger och sussar så hårt :)
Men minsta ljud så upp som en raket, och VOFF VOFF :)
Kramen vännen♥

Rigmor sa...

Jag saknar det där snusandet...sen rör sej tassarna ibland lite sömnen, är väl ute på nån jakt...förstår att du känner dej trygg!!
Vi ser ut att få en lika fin dag idag!! Ser att du inte hellre är i toppform igen, samma här. Så det blir inte många knop i trädgården, men bara luften gör ju att man känner sej lite bättre. Sen gäller det att bita ihop, jobbar tre långa pass på raken nu med början i morgon. Men det är i morgon det, nu ska vi njuuuta av sol och värme!!
Ha en toppendag vännen!!
Kram kram

Yvonne sa...

Godförmiddag!!Du... idag har jag tappat lusten ... letar febrilt efter den... Jag vet inte hur många sängar du har att välja mellan. Men jag tänkte på soffan ;.)

Ama de casa sa...

Härligt att våren på på sån frammarsch - den verkar ska imitera sommaren denna helgen :-)

Paulahelenas sa...

Hoppas att du börjar må bättre! Fint väder har vi här :)

Ha en fin fredag!

Kram,kram

Disa E sa...

Här har vi ockås strålande sol och plusgrader..man vill ju vara ute och stöka men det är för mycket snö ännu så jag får stöka inne!
Ha en skön Fredag!

Anonym sa...

Okidoki,då är det inhen tappad sug i dag då..
Nu är jag hemma igen,vädret är lika fint här,soligt och fint +18 på solsidan..Haé Kram.

Sanna sa...

Stackare och ta du en dag i taget och mer bråttom behövs inte för att tillfriskna ordentligt.

Ja hundar (djur) som sover sött intill är underbart och precis som barnen när de var små. *mysigt*

Trevlig helg på dig Mita och hoppas du får sitta i lite sol och bara ha det gott.
Kramisar!

Nett sa...

Jag snusade för en stund med, i värmen låg jag i sängen. Inför nattjobbet inatt så är jag redo nu. :) Hoppas att du nu mår bättre och bättre efter sjukan. Kram