Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 10 mars 2012

HUR MÅNGA SKA SE MELLOFESTIVALEN I KVÄLL?

Alla som ska se den räcker upp en hand, så där ja. Det var övervägande som ska göra det, jamen vad bra, då vet jag vad ni gör i kväll.
Så nu kööööör vi med uppladdningen....*
Vem som ska vinna? Ja det finns ju bara en, eller hur?..
Ses..♥

                             

21 kommentarer :

Anonym sa...

Hejsan Mita,,Det är inte jag som skrivit dikten,,den fann vi i Birgittas lilla konfilmationsbibel..Den stämmer så fantastiskt bra..Ja det är inte klokt så fort tiden går...Jag ska kolla på Mello i kväll,,har 2 favos..Molly och Loreen..Haé Kram.

Anki sa...

Go´kväll i stugan...
Ingen mello här inte... och jag vet inte vad det blir istället - någon film kanske :)
Ha en trevlig kväll och en fortsatt bra helg!

Roggan sa...

Tror Loreen men hoppas på Dead by April. Kram

Annette sa...

Vi har kollat på melodifestivalen,jag höll på Loreen.Har gjort det hela tiden.Och hon vann också är så nöjd.Annnars har vi varit ute idag i det vackra vädret.kram vännen

Yvonne sa...

Nu har jag sett melodifestivalen och ska natta mej nu.. Natti på dej och pöööss!

Veiken sa...

Jag har sett den och som väntat vann Loreen och det välförtjänt!
Jag var så orolig att kulturmaffian skulle ringa järnet och skicka Ranelid.. Kramar

Anonym sa...

God kväll,,jag har skrivit ett antal dikter,men inte denna...
Äntligen får man säga rätt låt vann..Haé Nattis Kram.

Äppelblom sa...

En sen hälsning!
Ja, den låten står sig nog bra i Europa, men jag tror att Dannys låt också hade platsat där.
God natt! Zzzz ...

Siita sa...

God morgon Mita. Har inte sett ett enda progra så det blev annat igår med. Nu väntar jag på att Ellinor o Thea ska komma. - grader än här. Kram

Malin sa...

Låten som vann var bra även om jag gillade Molly oxå men TACK OCH LOV så hamnade de två clownerna i botten! Förtroendet för det svenska folket är iordningställt!
Kram

Anonym sa...

Mors,,Äntligen fick man säga,,Rätt Låt Vann..Haé Kram.

Nett sa...

För mig blev det ingen melodifestival, men jag hann däremot se sista röstningen och den vinnande låten, tiden före där och efter blev det bara jobb. Kram

Fenixmonas sa...

Jag räckte inte upp handen och såg alltså inte programmet...fast jag har sett en massa som idag anser att rätt låt vann...Det var ju ovanligt, annars brukar det alltid stå tvärtom. Kramiz

biggan sa...

1a gången vi såg melodifestivalen, vi vägrar se alla delfinalerna med allt skräp, för att tv ska tjäna massa pengar, typiskt sverige. men rätt låt gick ju vidare, kram biggan

Villa Frejas bokblogg sa...

Finalen blev precis så bra som jag hade hoppats. Är så nöjd!
Kram.

Afrodite sa...

Klart att jag såg den och japp, rätt låt vann! =) För en gångs skull var jag enig med resten av svenska folket! =)
En underbar låt och artist och ett fantastiskt uttryck!
Kram på dig!

Mickan, Gravid v. 38 sa...

Såg inte finalen tyvärr eftersom vi var ute och åkte fortfarande. Men hörde röstningen på radion. Loreen var en värdig vinnare. Och mina andra favoriter kom på andra och fjärdeplats. Kul. :)

Ja, jag verkar ha tur. Hihi.
Ja, jätteskönt att snön försvann.
Kramar

Yvonne sa...

Just nu är det 16+ och solsken.Kram!

kaffehörnan sa...

Jag såg den och hejade så klart på Torsten och Ranelid
kram

Camilla sa...

Giiiivetvis satt jag bänkad i soffan! jag älskar melodifestivalen! Var många bra låtar i final i år tycker jag! Varje år är det samma tjafs, vann rätt låt? Men igår kan väl ingen klaga för både den internationella juryn och de svenskar som röstade hade ju Loreen som nr 1!
Vem var din favvo Mita?

kram kram

Mia systeryster sa...

Vem höll du på då?;)
Kram