Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 9 mars 2012

JAG SAKNAR DOM...

Vilka då? Jo flaggorna på Svampen. Det har alltid suttit flaggor på Svampen,det tror jag i alla fall. Utom under December då brukar det vara julgranar som lyser däruppe. Men flaggorna är så bra tycker jag,för då ser man dels vilket håll vinden blåser ifrån och sen hur mycket.Står dom rakt ut och fladdrar ja då vet man att det blåser ganska rejält. Sen ser det lite kalt ut också tycker jag, men,men,dom kanske kommer upp under våren....
Nu ska vi ta rundan Peppe och jag. Gråväder är det och fem plusgrader så snön börjar slaska,
Ses...♥

               

13 kommentarer :

Paulahelenas sa...

Här är det mulet o det har börjat blåsa igen....-2 grader...

Ha en mysig fredag!

Kramen

Nett sa...

Hur kommer det sig att de har slutat med flaggorna då ? Kan tänka mig att de var bra att se. Kram

Veiken sa...

Jag säger. Fram för mera flaggor. Det känns både högtidligt och fint när dom vajar i vinden. Du får klättra högst på svampen och sätta upp några! :) Kramar

Maria sa...

Tråkigt väder här me, blåser kallt som in i bare den. Frös när jag gick ut med Kajsa så någon längre promenad blev de int.
Kramizar

Marre&Rasmus sa...

Tack och här är det alltid lätt att virka galet för mycket åt gången då det ju är så kul, hm. Och nu när detta underverk äntligen börjar och se ut som ett överkast, ja då vill man få det ännu snabbare klart, fnissar.

Men oj, så pass mycket snö där ute hos er. Här snöade det lite igår kväll, men som tur, ser vi inget av det idag, härligt. Har du också hört att våren är på ingång och plus 15 ska det bli nästa veckan, här längtas då man nu bara vill ha varmt, hi.

Så ståtlig Peppe ser ut och vilken härlig brun färg han har, jättevacker;)

Trevlig helg önskas er här. Kramiz

Millan sa...

Åh fina fina vovven!!

Millan sa...

Glömde svara på frågan...jo det var den bruna tiken som fyllde sex år..ja tiden går verkligen fort

Siita sa...

Hejsan. Gråväder här med o just nu +3 grader. Snön börjar smälta som kom igår. Hoppas den tar den gamla med oxå. Tråkigt med flaggorna. Men Peppe är fin där han står i snön. Kram

Diana sa...

Då blir det en slabbig promenad för er! :) Ha en bra fredaskväll!

Nett sa...

Du får kolla upp detta med flaggorna :) Japp, och nu är 70-talet tillbaka igen, en massa konstiga "udda" färger syns lite varstans :) Kram

Rigmor sa...

Men...menar du att det inte är några flaggor där längre?? Det har det väl alltid varit...eller är det något som bara jag också tror...
Förstått att det varit lite småsnålt och trist ute idag, jag tog det säkra före det osäkra och stannade inne på lunchen. Men till helgen så...då har dom lovat kanonväder!!
Kram kram

Yvonne sa...

Minnen är bra att ha och plocka fram när man känner sig deppig. Ha nu en trevlig kväll i soffan... ja ja du vet vad jag menar.. Kram!

Disa E sa...

Underbar "liten" voffsing den där Peppe.
Skönt med promenader också kan jag tänka..själv är jag för lat för att röra på köttet förrän snön tinat bort, men då bor jag utomhus också och sover bara inne :o))

Ha en underbar fredagkväll och skön helg.
kram