Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 2 mars 2012

JAG TOG I LITE FÖR MYCKET

Ja angående vädret, visserligen skiner solen från en klarblå himmel.Men fasen det blåser en kylig vind som förtar en del av det sköna om man inte är i lä. Jag fick faktiskt på mig mössan innan vi gick iväg och det var jag glad för.
Nu har jag suttit här och pillat med nya datorn, det är en hel del som ska fixas och flyttas över och lite annat som ska installeras. En del svordomar,men för det mesta är det roligt. Eftersom jag haft så ont i ryggen att sitta har det inte blivit nånting gjort med den här. Och ni vet ju hur det är, man riktigt längtar efter att få börja använda den nya datorn.Men nu så, sitter jag här, fast inte länge till. Det är bra med avbrott och snart blir det en middags prommis med Peppe..
Ses...♥

Peppe och Lukas på godis sök i skogen idag,
         

17 kommentarer :

Aurora sa...

Smiter in här innan jag försvinner ut på altanen. kram

veiken sa...

Grattis till den nya datorn! :) Här är toppenväder när man kikar genom fönstret, men det blåser en vind med marsnare.. Kram

Majken sa...

Lite kallt i vinden, men jag gick mig varm... ;-) Vi har en underbar & solig dag :-)& 8* varmt i skuggan :-)

Önskar dig en riktigt fin fredagskväll!
Kram

Paulahelenas sa...

Vad kul med nya datorn!
Kyligt därute ja minsann....brr...kyliga vindar...

Kramiz

"Gasfoot" sa...

Hoppas du blir nöjd och belåten med nya datorn!
Idag värmebölja, sol och + 1,7 grader. Takdropp & snöras från taken, kraftiga nordvindar som sveper i från Finska Lappland.
Önskar Dig och familjen en härlig myshelg. Kramizar från Norrland.

Siita sa...

Sett jättefint ut genom fönstret. Men fan vad det blåste när vi kom ut. Ska du med på bloggträffen i Skåne om jag åker. Kram

Rigmor sa...

Här klädde jag på mej och stegade iväg...och upptäckte som du att det blåste rättså rejält!! Men envis som synden är jag...så jag stretade på, och efter en och en halv timme så var jag hemma igen, ganska nedkyld ska väl tilläggas...
nej inte är det kul när kroppen värker, men jag försöker hålla humöret uppe, jag är livrädd för att jag inte ska hålla nu eftersom jag inte har en fast tjänst vore det förskräckligt att bli sjukskriven. Tycker nog de nya pillren gör sitt, och magen mår bättre. Fast det kanske är för tidigt att säga än, men jag hoppas...
Nu har jag skjutsat gubben på bastukväll, så nu ska jag slänga mej i soffan framför tv:n och njuta av att jag har zapparen för mej själv...en stund i alla fall.
Ha en bra fredagskväll vännen!!
kram kram

Anonym sa...

God kväll,,Grattis till nydatorn,,hoppas du får snurr på den..Grillat blev det,smakade bra gjorde det oxå,,Haé Kram.

Ninja sa...

Det är bra med avbrott....jag har varit ute hela dagen i vårvädret, men nu sitter jag här igen :)

Roggan sa...

Läste ditt förra inlägg om Peppe hos Vet. Blev så glad att det inte var något riktigt allvarligt.Nu är våren på gång. Kram

Yvonne sa...

Tack för vattenglaset Kan behövas. Sov så gott! Pööss!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är alltid mycket pill när man köpt en ny dator - men samtidigt så får man en som går snabbare :)

Ha en fin dag!

Marre sa...

Här lugnade blåsten ner sig något på em. igår. Men visst kändes det kallt den allt för tunna vårjackan som man självklart hade på sig, hm.

Grattis till nya datorn, igen, he. Och bra att du av och till tar en break ifrån den. Här känns också ryggen om man sitter för länge, hu.

Ha det fint. Kramiz

biggan sa...

sol men riktigt kallt snålblåst här med, ha en fin helg vännen kram biggan

Mia systeryster sa...

Vaknade uupp till strålande solsken o vindstilla, men ganska kyligt!
Kul med en ny dator=D
Kram

Carina Sjölund sa...

Kikar in och önskar dig en fin fin Lördag!
Kramen goa bloggvän♥

Anonym sa...

Hej! Det är inte bara Peppe och Lukas som är på godissök. Även jag har varit och rivit i mitt skåp i köket och funnit lite godsaker. Ha en bra helg !