Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 31 mars 2012

LÖRDAGS KVÄLLSMYS♥

Vi trotsade vädrets makter och for ut en sväng på eftermiddan. Efter en lång skön prommis,jo jag lovar att den var skön för vinden hade lugnat ner sig och solen värmde upp.Sen var man ju påpälsad också med mössa och vantar. Nåväl, på väg hem stannade vi hos ett par goda vänner och fikade,vi hade lovat det om vi skulle ut på eftermiddan.Så det passade perfekt.
Perfekt är det också att maten till i kväll är klar redan. I går gjorde jag en Varm tacotårta och det blev redigt över.

Mycket godsaker på och i den



Skjuts in i ugnen och klar att ätas sen, och det ska vi alltså göra så småningom...
Ett gott vin till är också perfekt lördags kvällsmys...


Haa de...♥
               

             

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com


11 kommentarer :

Siita sa...

Tårtan ser mumsig ut. Kan man få be om receptet. Här skiner solen ännu. Kram

Maria sa...

Ser mumsigt ut här blev det en bit pizza var gott. Nu en kopp kaffe sedan vila framför Tv.
Kvällskram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å mumma, det där såg gott ut. Tacotårta var annars nåt helt nytt för mig.
Kram - och ha en mysig kväll.

Aurora sa...

Receptet tack. den ser jättegod ut.

Ama de casa sa...

Åh vad god den där såg ut! Och rester är ju nästan den bästa maten - sååå lättlagat :-)

Diana sa...

Mums, tårtan såg smarrig ut! Här blir det också rester till lördagsmiddag... vi fick också över efter vår lilla italienska buffé igår.

Roggan sa...

Den tårtan såg verkligen god ut. Nu blev jag sugen på tacos. Kram

Nett sa...

Vad gott med tacotårta :) Har aldrig testat att göra det med sådant bröd. Brukar ha mjukt tacobröd när jag har gjort tacotårta. Kram

Annette sa...

Den tårtan såg verkligen god ut,här blev det fläskfilegryta med gott vin till.Det var en riktig lång resa dom gör dina barn.Syrran är i Funäsdalen hos några kompisar,kommer hem imorgon för att hämta en hund som är helt slut.Det har gått jätte bra med våra brudar i alla fall.Inte sista gången sa hon.Kram vännen

Veiken sa...

Lördagsmums. Inte dumt med lite planering.
Svinkallt och strålande sol här. Nu är det säkert under nollan. Snart blir det varmare igen. Kram

Yvonne sa...

Nu är det snart tid att dra täcket över huvudet.. Natti natti Pööss!