Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 6 mars 2012

PEPPE PÅ FOTO ATELJÉ

Ja Peppe fick följa med mig på stan. Det är alltid bra med social träning,och han är så duktig och lugn så det är inga problem. Skönt väder att strosa runt i. Han fick vänta vid hälsokost affären,men dörren stod öppen så jag hade koll på honom. Sen gick vi till Wasa konditoriet,även där var dörren öppen så jag kunde se honom.Matbröd och semlor inhandlades där.
Efter det så gick vi bort till Wasa fotoateljé. Men där fick han följa med in eftersom jag inte vill lämna honom utanför. Det var ok att han följde med och dom blev väldigt förtjusta i min vackra afrikanska lejonhund.
Nu skulle ju inte han fotas och det var nog han tacksam för..*L*... nej jag skulle köpa presentkort på ett-årsbilder. Lille Martin fyller ju ett år snart,och det är alltid roligt för föräldrarna att få ta riktiga ateljé bilder. Det är ju inte gratis precis.Ett jätterolig present att ge bort.
Nu har jag fastnat här igen,så dags att lätta på rumpan och plocka ur diskmaskinen och tvättmaskinen. Sen blir det eftermiddagsrundan med Peppe innan semle fikat..♥
Haa de...♥
Jag hör nog vad ni säger***

6 kommentarer :

Yvonne sa...

Tycker att du kunde ta ett par foto på Peppe han är så fin..Vi har haft vårväder hela dan.. Kram!

Camilla sa...

Jojo...det är lätt att man fastnar med rumpan i soffan. Ja..det är där jag har datorn :)
Kul att du är med i min lilla tävling.
Sv: Äldsta dottern och jag satt idag och fixade min blogg :)
Så det var inte så konstigt att du inte har lagt märke till det tidigare ;)
Kram!

Majken sa...

Vilket fint kort på din Peppe :-) Han slänger så gott med örat...

Låter som en bra stadspromenad, det är inte fel att ha med sig hunden på dessa promenader. Bra träning & sen kan man själv förena nytta med nöje ;-) Men jag skulle aldrig våga sätta min Zingo utanför en affär där man inte kan ha uppsikt & inte heller som jag sett att folk gör sätta fast dem utanför ett köpcenter. Det ärt ju otaliga människor som passerar ett köpcenter. Hunder blir ju störd & framförallt kan han ju bli stulen... Nej det får bli som du gjorde under uppsikt :-)

Vilken bra present du fixat :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Sussi sa...

Men vad snällt att han fick följa med in på fotoateljen. Det är inte alla ställen som godkänner det. Doris kan man inte lämna själv utanför någon affär. Hon sätter igång och skriker då. Kanske för att hon inte är van att bli lämnad själv ute bland folk. Lika bra är det för jag är livrädd att någon ska sno hennne..

Kramisar

Mia systeryster sa...

Vad duktig han var som klarade att följa med!
Vilket läckert kort du tog på honom.
Självklart hoppar jag in till Camilla=D
Kram

MICKAN sa...

Vilken helt fantastiskt bra bild!!!