Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 29 mars 2012

PLANTAGEN OCH BILTEMA

Gubben kom hem förut på eftermiddan och frågade om jag skulle hänga med till Biltema. Jag har inte varit på det nyöppnade stället än,varför vet jag inte. Det finns ju massor att handla om man vill det. Han skulle köpa lite grejer där så jag följde med ok...
Jag köpte inget speciellt som är värt att nämnas här,haha....engångs muggar?? Gubben handlade lite mer,hmm...
Däremot tog vi svängen in på Plantagen som ligger bara en bit därifrån. Inga blommor köpte jag. Nej men dom har ju öppnat en avdelning för husdjur med tillbehör och torrfoder. Premiärpriser var det, så där blev det en säck med hundmat till Peppe,tuggben och en ny karda. Femte säcken får man gratis sen och det är ju bra.
Apropå mat, dags att ställa sig och grädda pannkisar. Magen knorrar ordentligt nu...
Haa de....♥

Ser ni bilden??

                         

27 kommentarer :

Yvonne sa...

Du är träffsäkrare än jag Inget blod som sprutade från min tå.. Vi har haft sol .Nu i em började det att blåsa.. Kram!

Ama de casa sa...

Ja, jag ser fortfarande bilden. Tror du att jag har druckit fulsprit eller? ;-)

Biltema (för hundra år sen) var den ABSOLUT TRISTASTE affär jag varit inne i. Gång upp och gång ner mer typ spiralfjädrar till bilar. Verkar som om dom har skärpt sig :-)

ansepanse sa...

jodå, varför skulle jag inte se bilden? du luras väl inte nu :) vad bra att få femte säcken gratis
kramar och en fin kväll ♥

Majken sa...

Absolut.. på stiligaste killen :-)

Hoppas pannkakorna smakade :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Diana sa...

Har ni också ett öppnat Biltema? (för inte bor du i HBG väl?) Vi var där och gick runt mest för att kolla, ibland kan man fynda lite där.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag ser tyvärr inte bilden! :(

Siita sa...

Bilden ser jag men knappt texten, en påskhare kom i vägen. Nu har Thea somnat. Kram

Roggan sa...

Vad kul att att ni har Biltema i närheten. Jag har sex mil bort. Underbar bild på Peppe. Kram

ansepanse sa...

Sv: okey :) en fortsatt fin kväll till dig
kramar

Anonym sa...

Ser bild..Biltema där finns något för alla,nästan..I Gävle ligger Biltema och Jula intill varandra..
Jo det blev både regn och lite hagel på em..Snövarning är utfärdad,usch o fy..Haé Kram.

Anonym sa...

Ja min dag har varit bra,,nu i kväll har jag varit på folkan och lyssnat på Linda-Gail Lewis igen,den tanten är det fart i..Blir Vreta i morgon,Snoozning..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godnatt vännen! Sov så gott! Pöössen!

Anonym sa...

Ja det är klös i tanten,liksom det är i hennes bror,,Lyssna på länken.
http://youtu.be/D3GJI5rRzcg
Ja det blir en Snoosfredag..Haé Kram.

Maria sa...

Ja det är väl som när en börjar klippa gräset så måste alla göra det,
göra lika som grannen.
Plantagen var jag på i söndags oj vad mycket fint dom hade.
Ha en fin dag/kramizar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, det behövdes en snabb presentation av hundarna.

Antalet hundar kan ju skifta ganska snabbt hos oss, så för att hålla alla uppdaterade så blev det så här :)

Ha en fin dag!

Fenixmonas sa...

Han är för söt din lille påskhare! Fint att få lite extra på köpet! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! På vilken kannal gick trillern??Ha en bra fredag! Morgonkram!

Stattinskan sa...

Allt som är gratis känns bra, men han får äta utav bara tusan så ni får den där gratissäcken snart :-)
Svar: Närå, inte är jag på dpligt humör. Det är jag nästan aldrig. Däremot har jag ju (som bekant) en ordentlig manlig förkylning ;-)

Malin sa...

Ja, Biltema är lite för hela familjen, finns något för alla ;-) men Plantagen är bättre :-)!
Kram

Nett sa...

Här i Borås har vi inte biltema, men jag har förstått att de skall ha en hel del att handla som inte bara är till en bil. Kram

Camilla sa...

Vi åt också pannkaka i går till middag.
Men jag gjorde tjockpannkaka.
Passade på då yngsta dottern inte var hemma. Hon gillar nämligen bara tunnpannkaka.Och äldsta dotter älskar tjockpannkaka.
Kram!

Paulahelenas sa...

Börjar med en fråga; hur fick du in twitter på bloggen? Jag har försökt, men näää...hittar inte...;(

Ha en bra fredag!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Härligt med billigt hundfoder och femte säcken gratis.
Kram.

Marre sa...

Plantagen brukar jag också beska lite då och då och viste inte att en ny avdelning för husdjur har öppnats, tycker det är lite konstigt då man ju inte får ta med djur in dit, hm.


Nu ser jag era bilder, hoppas det inte strular igen för dom är ju så fina.

Här önskas er en fin helg. Kramiz

Äppelblom sa...

Biltema - ett ställe som jag också brukar besöka tillsammans med gubben lite då och då, vilket jag vill eller ej. Plastmuggar och annat engångs brukar jag också få med mig hem.
Plantagen - det är ett trevligt ställe däremot, men det intresserar istället inte gubben.
Borde ligga vägg i vägg faktiskt, så att man kunde gå på ett varsitt ställe.
Ha en trevlig helg och kram!

Susanne P sa...

Nog finns det roligare affärer att besöka än biltema?!
Och ja, jag ser bilden.
Har du problem eller rättare sagt har vissa problem att se dina bilder?
Kram & ha en fin fredag.

Anonym sa...

Nej det blåser inte så farligt mycket,men solen skiner,nyss kom en hagelskur,snabbt övergående,men det är bara ca +4 grader,,men om det inte blir värre så får man vara glad. Haé Kramen.