Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 28 mars 2012

SOM EN TORPED

Jag måtte ha sovit som en torped i natt,vilket uttryck förresten.Torpeder sover väl inte,men dom snurrar väl runt? Snurrat och bökat måtte jag ha gjort eftersom håret stod åt alla håll när jag vaknade. Inte snyggade jag till det heller när jag gick för att hämta tidningen. Jag brukar inte möta någon så dags på morgonen. Men idag kom såklart grannen och gick förbi,tittade på mig för att hälsa sen började han att skratta. Ursäkta sa han men ditt hår står rakt ut på ena sidan. Nämen gör det sa jag, hade jag inte en aning om,haha...kul man kan bidra med lite skratt på morgonkvisten....
Solen försöker men det blir nog lite svårt idag, morgonprommis nu, sen blir det Ica Maxi tror jag,
Ses..♥

Syns bilden förresten??

15 kommentarer :

Yvonne sa...

Godmorgon!Bra att du kolla om grannarna är vakna ;.) Man får busa lite ibland.Det är ett dubbelgarage så det ser komiskt ut..bilden syns
Kram!

Camilla sa...

Hahaha...det är bra att man kan göra någon glad ;)
Ja,bilden syns!
Kram!

Malin sa...

Sjysst granne då, han borde väl kunnat vara lite taktisk och inte sagt något? Man borde ju kunna gå ut och hämta tidningen utan att fixa sig först, eller hur?? ;-)
Kram och ja, bilden syns

Disa E sa...

Bilden syns!
Frisyr a´la nature är väl den som jag dras med jämt och samt ;o)
Solen orkar inte riktigt fram här heller, även om den vill.
Men jag har likaså så mycket att göra inne så det får vara vilket som.
Kram och ha en skön dag.

Sanna sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, räcker det som svar? hehe
Har du trollat?

Håret var nog bara lite luftigt så där dags och inget annat...*fniss*

Kramisar

Maria sa...

Du kunde ju sagt att det var din nya frisyr, ja då fick du glädja grannen.
Skönt att få sova så gott, här sovs det ibland så jag nästan skäms.
Ha en fin fin dag/kramen

Anonym sa...

Jag ser ingen bild..Här har det regnat hela dagen..Jaha så gjorde du grannen klarvaken oxå..Ha'e Kram.

Susanne P sa...

Haha! Är det inte typiskt att man just DÅ ska träffa på någon!
ja, jag ser bilden av en liten nyfiken nos som tittar upp. Fin bild!
Kram

Äppelblom sa...

En så´n tur att grannen fick något att glädja sig åt.
Kul bild på vovven!
Kram

Carina Sjölund sa...

Då fick ju han bli glad tidigt på morgonen :)

Min granne brukar fråga om jag har jobbat nattskift, eftersom mitt hår är inte det finaste heller när jag stiger upp

Puss på nosen till snyggingen :))
Kramen vännen♥

Rigmor sa...

Ser allt Peppe där i grenklykan...!! Vilken granne, skulle nog knappt våga kommentera någons frisyr sådär på morgonkvisten!! Man vet aldrig med folks morgonhumör...Själv vaknar jag ofta flera gånger per natt, så jag sover väl också som en torped då, eller vad annars skulle det kunna vara??
Men vad hände med vädret?? Under tiden jag var på mötet på jobbet så öppnade någon duschen ser det ut som.
Nu ska jag försöka snygga till det som går innan det blir en tur in till äldsta barnbarnet som fyller sjutton idag. Blir ett lugnt kalas, hon och hennes ena syster har haft feber i några dagar, men är på benen idag igen, och vilken mormor är rädd för sånt...??
Kram kram

Browneyedgirl sa...

Hej där vännen =) Nu är jag tillbaka igen. Som jag längtat. Allt bra med dig? Kramen

Rigmor sa...

Å så glömde jag ju i vanlig ordning...du undrade över storleken på mina bilder. Jag ställer in på kameran största bildkvalitén, men sen får jag i alla fall gå in i ett fotoredigeringsprogram och förminska dom...till ett mindre antal pixlar alltså. Det är därför skärpan blir lite si och så på en del, man tappar ju lite "information" som det så vackert heter.
Kram

Siita sa...

Ja då jag ser Peppes nos. Skönt att bjuda grannen på ett skratt. Nu först kommer solen här. Det har regnat en del. Kram

Marre sa...

Det är väll kul att man får nån att le. Din schysta granne kan vara glad för att han slipper se en morron rolig Marre med håret åt alla håll, så hade han väll tuppar av, asg. Känslig natur det där, ja se karlar.

Du är fin så även i rättuppstående hår, så det så!

Kramiz