Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 11 mars 2012

TÄNK VAD SKÖNT MAN SKULLE KUNNA HA...

Om man inte hade hund. Visst, det är lätt som en plätt att rada upp tio situationer som ibland kan kännas riktigt pestiga för en hundägare. Till exempel dessa, som visar att utan hund....

Hade man aldrig behövt gå utanför dörren i varken ösregn eller styv kuling.
Hade man kunnat lägga en massa pengar på annat än hundmat,bajspåsar och veterinärbesök.
Hade man aldrig trampat i mjuka saker som fastnar under sulan när man kliver ut på sin egen gräsmatta en vacker sommarmorgon.
Hade man kunnat umgås med alla dom som envisas med att gå klädda i pastellfärger  även när det är vått och lerigt ute.
Hade man inte fått en massa illaluktande smulor under naglarna varje gång man stoppar handen i jackfickan.
Hade man inte haft en massa nosavtryck och dregelstänk på fönstret som vetter mot garage uppfarten.
Hade man sluppit den hysteriska jakten på bajspåsar.
Hade man kunnat tillbringa precis hela helgen i sängen om man velat.
Hade man med all säkerhet sluppit blockerade dammsugar slangar.
Hade man kunnat lämna en halväten smörgås på soffbordet när man bara lite snabbt ska svara i telefonen.


Men med handen på hjärtat,hur jäkla kul hade ett liv utan hund varit, på en skala??
Detta taget ur tidningen Hundsport.

Jag skulle då aldrig vilja byta bort allt detta mot ett liv utan Peppe. Det är en sak som är helt säker.
Och nu ska vi ta våran kvällsrunda när skymningen faller så sakta....
Haa de....♥




                       

18 kommentarer :

Siita sa...

En del saker du skrev föjer med en katt oxå. Kram

Majken sa...

Jag bara instämmer.. visst är det så att det finns saker som skulle vara lättare om man inte haft hund... Jag själv hade en svacka igår när jag bara kände.. "jag ORKAR INTE"
MEN jag skulle ALDRIG villa vara utan det bästa, ja eller nästan det bästa jag har min underbara Zingo <3

Det ger ju så mycket att ha en hund. Ingen annan kan ge så mycket kärlek som en hund... & visst är det så.. det kanske ta emot att gå ut i pisseregn eller snöstorm, men när man väl har gjort det så är det ju skönt & man känner sig nöjd över motionen & det var inte så jobbigt utan ganska skönt...

Ha en riktigt fin kväll!
Kram

Aurora sa...

Den som inget djur haft vet inte vad de missat. Kram

Yvonne sa...

Vi har två hundar och kan sova halva söndagen om vi vill.Kan lämna mat utan att de äter upp det,de klättrar inte på folk,har inget hunddregel.. Vi har haft det gottigt idag! Hundarna la sig och solade ...Kram!

Semester & Mat sa...

När man är van att ha en hund vid sin sida kan man nog inte tänka sig något annat heller sedan.
De som inte haft hund kan inte förstå känslan att ha hund...

Hoppas ni fick er en trevlig kvällsrunda!

Mia systeryster sa...

Håller med, hur kul hade livet varit! Men vissa dagar hade det varit skönt utan, ex, när det spöregnar;))
Kram

Yvonne ♥ sa...

Klart att de hittar på hyss.Jag ser filmen på 4 den är jättespännande.. Jag säger natti nu för du är kanske inte vaken när filmen slutar.. pööss på dej!

Maria sa...

Skulle aldrig vilja vara utan min Kajsa. Va gör de med lite skit i hörnen.
Ha de gott/kramen

Yvonne ♥ sa...

Jag var så inne i filmen att jag höll på att äta upp täcket.. Pööss!

Anonym sa...

God kväll,,men du det finns väl inte på världskartan för dig,,ett liv utan Peppe...Nä kunde tro det,han ser ut att vara världens goaste vovve..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Mycket jobb med en vovve men glädjen av att ha den uppväger! Jag saknar min vovve än idag fast det är många år sen hon lämnade oss. Kramiz

biggan sa...

ja det är mycket jobb, men underbart med dom, vi har ju inte hund nu, vi anser att vi är för lite hemma, jag som är hemma har ju svårt att gå ut med den. tyvärr, kram biggan

Susanne P sa...

Haha! Det var bra.
Men jag kan inte tänka mej ett liv utan hund.
Kram

Camilla sa...

Nu är jag ju ingen hundmänniska så...JAG tycker att det där stämmer. Men jag kan förstå att är man hundmänniska KAN man inte vara utan en hund.
Kram!

Anonym sa...

Mors,,Trodde väl det,att Peppe betyder jättemycket för dig..Nu ska jag åka en 3 mil söderut för att se om Gässen och Svanarna har kommit.Haé Kram.

Malin sa...

Ja,det finns verkligen en hel drös med fördelar att leva UTAN hund men aldrig, det skulle inte gå!
Kram

Lisbeth sa...

Det var fint skrivet. Men tänk vem skulle ge människan all den ovillkorslösa kärleken som en hund gör? Djur är det bästa plåstret som finns
Kram

Annette sa...

Det missade jag i Hundsport men bra är det.Jag står ut med allt bara jag får ha mina godingar,skulle aldrig klara mig utan en hund.Kram