Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 7 mars 2012

TJUVLYSSNAT HOS FRISÖREN

Idag när jag hade handlat klart på Maxi gick jag in till friseringen som ligger precis bredvid för att handla lite hårmousse och spray.Medans jag väntade på min tur så kollade jag lite på dom som satt i frisörstolarna och fick håret fixat. Dom flesta hade ett samtal igång med sin frisör,och visst är det väl så att man får en rejäl pratstund om man nu vill det.Samtidigt så blir man ompysslad och får en avkopplande stund.
Har ni tänkt på att frisörer verkar ha en särskild talang  för att hålla ett samtal i gång..  och det är inte lätt att stänga öronen för det som sägs i stolen intill heller..*L*...
"Undrar om frisörerna gör egna små noteringar på registerkorten?"
"Gillar att handarbeta...sjunger i kör....jobbig skilsmässa hösten 2012
Vad kan det stå på mitt kort då? * L*......


Men hörrni, fy fasen vad kallt det har blåsigt idag, och nu pratar dom om snö också. När man vaknar i morgon bitti kanske det är vitt ute,snyft.....
Haaa de.....♥


Relax Time

   
     

17 kommentarer :

Rigmor sa...

Gud, dom borde ju ha tystnadsplikt....frisörerna! Tänk så mycket dom får höra som nästa kund kanske skulle gotta sej i om det fördes vidare. Fast min frisör litar jag på, gammal kompis sen många år.
Men du, nu viner det i knutarna vill jag lova! Å från "fel" håll dessutom, hoppas vi inte får strömlöst i natt.
Ha det så gott vännen!!

Mickan, Gravid v. 37 sa...

Jag tror att de antecknar i huvudet. ;) I alla fall om man går till samma frisör varje gång. :P Då blir man ihågkommen.

Japp, hembakat är godast! :D Alltid! Hihi.
Kramar

Annette sa...

Här har det börjat snöa,jag som inte vill ha mera nu.Men det ska ju bli varmare så det ligger nog inte kvar.Min frissa litar jag på faktiskt har nog känt henne i snart 20 år.Så vi vet väldigt mycket om varandra Hoppas ni inte behöver skotta ut er i morgon.Kram vännen

Anonym sa...

God kväll..Ja det stämmer nog,tror jag,dom har en talang för prat,,det kanske ingår i utbildningen,min frissa pratar ofta om resor och hundar,,och jag har räknat ut att,,jag gillar resor och hon föder upp dvärgpudlar,,så pratet blir om sådant vi båda gillar...
Jag har haft en fin men blåsig dag,och jag vill,inte vakna till en vit mark i morgon..Haé Kramen.

Yvonne sa...

Frisörer får nog höra en hel del precis som bartender.. Natti och sov gott vännen. Pööss!

fina frun sa...

Frisörer och bartendrar får nog höra mer än psykologer!

Lisbeth sa...

Kan det vara att det ingår i utbildningen alltså att lära sig småprata för visst är det som du säger. Någon förmåga har dom att locka fram en del av det innersta eller så är det så att man är så avslappnad där i stolen så man säger vad som helst
ha en fin dag

Fenixmonas sa...

Jo du Mita...idag är det vitt, vitt, vitt så långt ögat når! Äckligt vitt o kallt, inga vitsippor precis...fast alla väderrapporter lovar snabb ändring...Bara att hoppas!
Ja, frisöreran är fenomenala på att hitta samtalsämnen...kanske är det så att de noterar på kortet...Det har gått rätt bra att jobba och armen blir bättre o bättre...men jag tar det lugnt med datorn här hemma...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Nog kunde hon prata med dom andra som var där hos frissan som jag var till. Men var väldigt tyst med mej, var ju första gången. Här har det nyss börjat snöa, såg det när jag släppte ut katten. Hoppas det smälter bort. Kram

Paulahelenas sa...

Godmorgon på dej!
Ja, allt får man ju höra hos frisören :)
Blåsigt i natt har det varit, jag har sovit dåligt ;( Och det blåser fortfarande....

Nu ska jag skjutsa A & J till bussen...återkommer med inlägg lite senare :)

Ha en fin dag!

kramiz

biggan sa...

ja du, dom måste kunna prata också, dom kanske blir undervisade i det med :). japp 1 dm snö i dag, kram biggan

Villa Frejas bokblogg sa...

Kallt ja! Och nu massa snö dessutom. Fy.
Kram.

Yvonne ♥ sa...

Godmorgon! Här har det vita vattnet kommit inatt!Ha en bra dag! Morgonkram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, en del frisörer är väldigt bra på att hålla samtalet igång :)

Själv har jag dock inte besökt en frisör på många år sedan jag insåg fördelarna med rakhyveln :P

Nett sa...

Haha, ja nog har de säkert anteckningar, kanske mest för att verkligen uppmärksamma kunden då den är där genom att kolla arkivet om vad de pratade om sist ;) Kram

Camilla sa...

Jojo..det var nalta blåsigt i går. Men jag tror att det har lugnat ner sig nu.
Jo,dom har hotat oss också med snö:(
Hahaha...ja,vad kan det stå på våra kort,må tro ;)
Sv: Tack :)
Kram!

Anonym sa...

Hej! På ditt kort står det "Busig Matte till en raceande Peppe" Gapskrattar HEEEEEEE HEEEEEEE !!!!! Ha en fin dag !