Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 26 mars 2012

TYCKER NI ATT DET ÄR SEGT IDAG?

I natt har jag sovit och vaknat om vartannat,kan man skylla det på sommartiden tro? Sen blir det segt nog ändå på morgonen. Kroppen ställer inte om sig lika lätt som klockan tyvärr. Även Peppe är helt däckad nu och ligger här och snarkar.
En solig verkar det bli,och en tur till skogen blir det nog också. Idag ska jag sätta på Peppes bärnstens halsband mot fästingar. Dom odjuren är på hugget nu tyvärr.
Godmorgon på er..
Ses....♥

Hows Your Monday

13 kommentarer :

Camilla sa...

Jag har sovit som en stock och känner inte av den där framdragna timmen.
Ingen sol här idag. Dom har till och med sagt att det ska regna på eftermiddagen.
Kram!

Anonym sa...

Hej! Här har Tussilagon kommit opp och visar sin gula hatt. Vi tog även en liten fototur med Herbie i helgen. Ha en fin dag !

Paulahelenas sa...

Känns nog lite segt idag.....har så ont ;(
Nu puttrar potatisen på spisen o korven i ugnen..sås på gång också...
Ska vila efter maten o sen blir det en sväng till stan o hämta C vid 4 16 tiden.
Tvätt håller jag på med igen...
HA en bra dag!

Kramen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, dem där fästingarna har börjat krypa fram! Vidriga små odjur! :(

Maria sa...

Go morgon!
Nä ont av sommartiden har ja inte, sover så gott när sängen väl blir intagen. Funkar det där halsbandet bra mot fästingar du skrev om?
Har redan tagit några på Kajsa.
Har aldrig hört om humlor som man kan köpa men jag tror de får räcka med dom som redan finns.
Har ju en hund som är så rädd för dom å getingar, ja allt som surrar lite högre.
Önskar dig en skön dag/kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Bärnstenshalsband... fungerar det bra mot fästingar?
Kram.

Carina Sjölund sa...

Har sovit som en prinsessa i natt, kan väl kanske bero på att jag har jobbat hela långa helgen?!

Jag ryser när du talar om fästingar, det är väl bara en tidsfråga till som kommer hit oxå :(
Men förra sommaren tog jag bara bort en på min vovs, hujeda mig vad äckliga dom är!
Ha en fin dag!
Kramen goa vän♥

ansepanse sa...

har du redan märkt av fästingarna? jag har köpt bärnstenshalsband till Nemo och Sluggo, ska ta och sätta på dem när vi går ut :) tycker du att Peppes halsband fungerar bra mot fästingarna?
bamsekramar vännen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ha en fin dag ni också! :)

Marre sa...

Bärnstenshalsband... fungerar det mot fästingar?
Jo, då man här är lite känslig, så känner man lätt av allt som blir ändrat, hehe. Visserligen sovit bättre denna natt, men trött trotsallt, hm.
Visst är det skumt det där med att man inte alltid ser bilderna på eran blogg, ser bara avlånga blandfärgade sträck, hm.

Hoppas dagen blir fin. Kramiz

Ama de casa sa...

Ja, jag är alldeles jetlag-ad. Varför ska dom hålla på och krångla med tiden? VARFÖR???

Disa E sa...

Här ligger allt vad småkryp heter under massor med snö ännu. Så vi får allt vänta ett bra tag till verkar det som.
ingen sol har vi heller fast det är plusgrader. lat och slö blir jag och tänker inte göra många knop idag.
Men ikväll är det i alla fall hockey!

Ha en skön dag!

Majken sa...

Bärnstens halsband? Det har jag aldrig hört om-... hjälper det?
Jag köpte första året vi hade Zingo ett gult halsband med massa olika naturgrejer i/örter som doftade starkt & som skulle göra så att inte fästingarna ville bo hos Zingo.. Men det funkade inte alls.. Det satt t.om fästing på halsen där halsbandet gick :-/
Vi har kört med scalibor halsband från apoteket, men när han var nyklippt fick han utslag runt halsen. Sista sommaren använde vi dropparna Frontline & de har fungerat bra, han har inte mått dåligt av dem...

Hoppas det funkar med bärnstenshalsband :-)

Ha en finfin dag!
Kram