Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 27 mars 2012

UT KOM TUMMEN

Fram kom solen på eftermiddan och det blev kanonskönt med 18 grader. Jag blev svett när jag tog Peppes lunchrunda. När vi kom hem så tog jag tag i fönsterputsningen på en gång. Annars blev det inte gjort om jag känner mig rätt..*L*..det var ju bara i köket så det går rätt fort.
Om ni kollar på första bilden där gardinerna är nerplockade så ser ni gubben där han håller på med äppelträdet och beskär efter sina idéer, konstigt nog så blir det mycket äpplen trots att det ser ut som ett kalhygge ibland...
På sista bilden står jag och funderar på vad jag skulle göra för mat. Jag hade frågat gubben och han sa bara att ta nånting inte så noga. Vad är det för svar,haaa....
Vad bra att ni ser mina bilder. Men säg till om  det skulle strula.please....
Nu ska jag kolla på House,
Ses...♥
                   

12 kommentarer :

Annette sa...

Du fick energi vad fint det blev i köket.Nu ska jag nog hoppa i bingen, tjejerna snarkar så gott bredvid mig så det är sövande.God natt sov gott

Anonym sa...

Ja det kan du hoppa upp och sätta dig på (Hi Hi)Denna dagen har varit jättebra,,jag fick se Tranorna,,jag lagade till en smakfull måltid och avslutade med skön countrymusik,,bättre än så behöver det inte bli...
Men även du har haft en bra dag,,rena fönster,,snaggade fruktträd,,och maten sen,,ta något,undrar vad blev det..Haé Kramen.

Maria sa...

Ja utav den härliga värmen som varit idag så kan man få fart på kroppen men blir liksom gladare utav solen.
Ha en bra dag/kramizar

Siita sa...

God morgon. Vilka fina vårgardiner. Toppen härliga färger. Kram

Fenixmonas sa...

Ja, det är märkligt vad solen kan locka fram hos oss människor...energi, som vi inte trodde fanns! Kramiz

Disa E sa...

Nu när du är klar med dina fönster så kan du komma och ta mina också ;o)
Skönt att ha de gjort va..?!!
När jag ska få min tumme ur..kommer nog aldrig hända.
Ni ser ju ut att ha sommar redan och här är det full vinter än :o/
Ha en skön dag.
Kram

Yvonne sa...

Godmorgon!Jag ser bilderna och dej när du funderar.! Jag somnade ovaggad igår. Ha en bra dag! Morgonkram!

Nett sa...

Så bra att du fick till det med tummen ;) Och fint blev det ser jag.. :) Så skönt att ha vårfint omkring sig. Kram

Rigmor sa...

Jag anade nog vad du hölls med när solen började titta fram...själv fick jag en del gjort i husbilen, inte så att vi är resklara redan nu, men det är lika bra att sätta igång, rätt som det är så får gubben nå´t ryck och då är det bråttom...
Är egentligen ledig idag också, men ska ändå ned till jobbet ett par timmar. Det går så bra att lova när det inte är aktuellt, men sen när det närmar sej så tänker jag, hur dum i huv´et får man bli...?? Måste lära mej att säga NEJ.
Kram kram

Husfrun sa...

Härligt med värme.
Våra fruktträd är inte så stora än med somliga behöver lite klippning trots allt.
Kram.

Anonym sa...

Mors,,här började det att regna skapligt för en stund sen,+7 grader.
Jag ska åka in till Gevaliarosteriet en sväng nu på Fm..Hoppas du slipper regnet på dina nyputsade fönster.. Haé Kram.

Marre sa...

Så söta gardiner och så mysigt o fint ni har det ;)

Här får allt fönstertvätten väntas med tills det blivit lite varmare, he.

Kramiz