Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 1 mars 2012

VET NI VAD DET SÄMSTA ÄR?

Nu ska jag beklaga mig lite. Det tråkiga med våren det är att det blir så förbaskat skitigt och har man hund märker man det väldigt mycket. Jag sa just till gubben i morse att det har inte varit mycket snö i vinter,men likt förbaskat så är gräsmattan geggig och mjuk att gå på. Så fort det regnar blir det stora vattenpölar. Tjälen har väl inte släppt riktigt så det finns väl ingenstans att rinna undan.
Allt detta grus som ligger som ligger dras med skorna in. Och stackars Peppe får så ont av att gå på det,men det ligger ju överrallt.Det gäller att försöka gå där det är lite mindre.
Så nu har jag gnällt av mig lite, dags för morgonrundan. Gråväder är det än så länge,men solen ska komma har dom lovat. Skapligt med gaderna i alla fall..plus 7 är det,
Ses..♥




7 kommentarer :

Aurora sa...

Så sant. Det finns en baksida på allt. kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det tråkiga tycker jag är att gräsmattan blir så sliten fort nu under våren. Det är som en lerpöl i kaninhagarna. Jag måste ju gå där och då trampar jag sönder gräsmattan för de små stackarna :(
Kram.

Maria sa...

Det är väl inget gnäll bara ren verklighet, ja så är det.
Vi får stå ut ett tag till med detta.
Ha en fin dag/kram

Semester & Mat sa...

Ja vi har ju inte kommit till det stadiet än, då gräsmattan skymtar fram ;)
Men jag såg faktiskt en växt sticka upp ur stenpartiet idag :)

Kram

syren sa...

Så ser verkligheten ut och inget att göra åt.Men skönt ändå att få gnälla! Här är det över 10 plus men ingen sol än. kram

Mickan, Gravid v. 36 sa...

Jag håller med dig att det är jobbigt när det blir så lerigt och grusigt. Nu har jag ju ingen hund som bor hos oss längre, men jag vet hur det är...

Kramar

Marre&Rasmus sa...

Här blir man också galen på allt grus och Rasmus som är långpälsad, ja du kan ju tänka dig hur han ser ut efter varje promenad, hu. Längtar så till vårstädningen!

Kramiz