Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 4 april 2012

ÄR DET PÅSK SNART?

Påsk och jul är rätt så lika,ja vad det gäller maten i alla fall. Lite mer vårinspirerat till påsken kanske. Jag på vädret igår och det var inte uppmuntrande precis. Snö och kyla, man känner sig lite lurad när det var så fint förut..snyft....
Nåja,allt går och huvudsaken man får träffas och äta god mat och ha trevligt.
Idag blir det inget springa i skogen för Peppe. Koppelprommis blir det sen ska matte fara till Maxi och handla för påsken,
Ses..♥

Happy Wednesday

19 kommentarer :

Nett sa...

Snart så är påsken här.. Och här har jag nu målat klart köksluckorna, lite målning kvar runt om. Men idag blir det lite uppstädning och iordning. Ha en underbar dag. Kram

oumberligating sa...

"Våga vägra ICA_Maxi"...som trebarns Pappa och huvudansvarig för inhandlandet av föda till en stor familj i över 20 år så har jag i princip vägrat att storhandla....så fruktansvärt...visst det är dyrare att handla i en mindre butik, men hur djäkla mycket annat som man inte tänkt sig släpar man hem vid ett MAXIbesök? Dessutom jobbar jag över minst en time i veckan dessa pengar kompenserar detta hemska eventuella storhandlingsbesök!
Oumberlige Peter var inne hälsade och skrev en rad!

Carina Sjölund sa...

Några tuppar kanske får kika fram :)
Men påsken är ju så kort, hinner inte mer än plocka fram så ska det bort!
Och eftersom jag jobbar natt hela helgen, så känner jag inte av påsken så mycket.
Kramen♥

Malin sa...

Kallt är det men här är snön, och blåsten, borta, och nu får den INTE komma tillbaka!
Jag, sonen och hundarna har tillbringat 1 timma nere vid sjön och det var underbart.
Kram

Lisbeth sa...

Ja lite lik varandra är helgerna. Hos oss har vi tonat ner båda två men påsken den finns snart inte. Det blir en fjärdedel av julbordet inte mer. Alla nära och kära är utspridda och sonen är fortfarande sjuk så vi ligger lågt. Skönt ändå att sambon är ledig. Du det där med fikat efter duschen var värt en medalj
Lycka till med handlingen

Sanna sa...

Han överlever nog Peppe kopplad också och det bästa av allt är ju att man slipper bajsrullande hundar eller vad det nu är de rullar sig i, parfym? :)

Hoppas du fick en härlig kick i affären och kanske fyndade något ex socker!?

Ha det bäst! /Kram

Yvonne sa...

Dom tycker att det är kul med att få det som dom vill.Rummet i källaren som har tre lager tapeter är svår.Dom blötar och skrapar.Man sätter ju inte tapet i en källare och på ytterväggen.Så dom har att göra. Kram!

Marre sa...

Här slipper man påskpyssel då det ska firas ute hos föräldrarna, hi. Här handlas varje dag men funderar på att göra som du, storhandla bara en gång i veckan.
Tror nog att söta Pepper överlever, he. Idag fick Rasmus tillbringa hela två timmar i sin ensamhet och det är inte ofta som han behöver göra det och överlevde, hi. Frågade granntanten bredvid oss när jag kommit hem och det hade varit så tyst i huset så, dutta pappis.

Här skiner solen och nu är det sex grader varmt, riktigt skönt då det inte blåste idag.

Ha det gött. Kramiz

Anonym sa...

Hej du,,jo tack,det blev väder i dag,,sol från morgon till ännu,,,är hemma nu och småmyser,tvättmaskinen är igång,,för mig blev det skinkmacka och en öl,Gott.
Har du putsat kvasten inför avfärden till Blåkulla??.Haé Kramen.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag tänker i vanlig ordning undvika traditionell mat och siktar i år på tacos och flintastek! :P

Yvonne sa...

Det har tagit hela dan för två pers.. Kram!

Siita sa...

Idag har jag bilder på gubbens nya leksak. Ja jag har samma jobb flera dagar framåt. Men på raserna ser jag solen. Kram

ansepanse sa...

hos oss är maten inte lika vid jul och påsk :) vid påsk blir det mycket ägg, god sallad och sill
kramar

Rigmor sa...

Här blir det varken storhandlat eller pyntat till påsk...jag jobbar och då får mannen i huset svälta och inte heller fira påsk...*ASG*...!! Nej då, så illa är det inte, men han säger att han inte tycker det spelar nån roll om det står en tupp på soffbordet när han ligger framför tv:n...Å lite god mat på påskaftonskvällen ska vi väl ha ändå, även om vi är själva just då.
Ha en riktigt skön onsdagskväll, dymmelonsdagen som det är!!
Kram kram

Roggan sa...

Hos oss blir det inte så högtidligt. Ägg och lite sill blir det. Kram

Anonym sa...

God kväll,,Ja undrar om det var du som for förbi tidigare,,tyckte hon hade din profil,men är inte helt 100...Hur som helst det blev en fin Askonsdag..Haé Kram.

Yvonne sa...

Nu stupar jag ner i bingen.. Natti på dej och Pööss!

Majken sa...

Näe Peppe fick väl tillräckligt av skogspromenad igår.. blir bara kopper fro.m nu ;-)

Hoppas du slapp knö med för mycket folk i affären... hos oss var det rent kaos när jag handlade...

Ha en godnatt!
Kram

Anonym sa...

Ja grattis till pallplatsen...
Ja det var det jag förstog,tyckte jag kunde förnimma dina drag när du susade förbi..Haé Bra på Blåkulla..Kram.