Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 12 april 2012

EN FYLLEHUND

Jag fick med mig en rätt vinglig vovve hem med röda ögon..*L*...trött var han så medans vi satt och väntade på att veterinären skull komma och prata igenom vad han gjort, så satt Peppe och halvsov med huvudet i mitt knä.
Han har fått öronen riktigt genomspolade,en kraftig öroninflammation var det med jästsvampar som grodde gott långt ner i hörselgångarna i båda öronen. Han som aldrig har haft problem med öronen nån gång.  Men man ska inte tro att man klarar sig ifrån det. Tänderna är rengjorda och fina.
Bara att betala och se glad ut. Men med direktreglering  så behöver man ju inte ligga ute med en massa pengar,utan det blir rätt överkommligt ändå...
Vi har legat och myst på sängen och nu snusar han så skönt min goe Peppekille...
Nu ska jag göra mig en stor mugg med varmt gott te, och hoppas det lindrar för halsen..
Haa de...♥

           
              
                               
                                

12 kommentarer :

Disa E sa...

Skönt att allt gått bra och han fick örona fixade. :o)
Hoppas tekoppen smakade och att du får en god natt.
kram

Majken sa...

Skönt att det gick bra :-)
Man oroar ju sig för de fyrbenta...

Hoppas du/ni kan sova gott inatt både du & Pepe :-)
Kram

Anonym sa...

Det var bra att Peppe har fått lite Rekond..Solen kom även här på Em,men det blåste svinkallt,,så skönt var det inte.Nattis.Haé Kram.

Yvonne sa...

Skönt att Peppe har blivet fin i öronen och tänderna..Det var ju väldigt vad du rörde till det. Sov nu så gott Pöössen!

Roggan sa...

Så skönt att det fixade sig. Kan förstå att han var lite groggy efteråt. Kram

fina frun sa...

Stackars lilla gubben.

Marre sa...

Men stackaren där, fast nu mår han nog bättre och slipper det onda i lilla örat.

Här vaknade man före tuppen, kändes som man brann, suck, ja, dessa dumma hormoner, jag säger då det. Hade du samma problem med klimakteriet?

Nä, nu ska vi här blunda en stund till. Natti Natti.

"Gasfoot" sa...

Good Morning Fredagen den 13 April!

Förstår din oro över Peppevovven som fick sövas vid spolningen av öronen.
Men nu har du Peppe hemma igen i god vigör enligt ditt eget utsago.
Önskar som vanligt dig och familjen en god fortsättning och en gemytlig och fin helg.

Kramizar från gränsen till Finska Lappland.

Browneyedgirl sa...

Stackars vovven, hoppas han snart blir okej igen. skickar en bamse kram till honom <3 Och en till dig vännen =)

Villa Frejas bokblogg sa...

Men sötisPeppe då. En puss på nosen får han från mig.
Kram.

Ama de casa sa...

Hoppas han har nyktrat till nu då ;-)

sv: Ibi ligger ca 5 mil snett uppåt, inåt landet från Alicante sett.

Jessica sa...

God morgon =) vad bra att det gick bra ^^. Som med barn... min minsta när hon fick ett medel på sjukhuset, tog en timma typ och hon blev som full... =) komisk i det allvarliga =).
Hoppas du får en bra dag. kram