Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 7 april 2012

GLAD PÅSKAFTON

Tittar in och önskar er alla en fin Påskafton. Här blir det diverse plockande med matförberedelser och dukning innan gänget dyker upp.Solen skiner så idag ska vi väl inte klaga på vädret. Jovisst, det ligger lite snö kvar på en del ställen,men med solens hjälp så smälter den väl,
Vi tog en tur med Peppe till Munkatorp förut så han fick springa av sig.


Nu har dom fina långhåriga kossorna fått sina kalvar. Så söta och lite vingliga på benen fortfarande. Peppe boffade lite åt dom för säkerhetsskull, men dom brydde sig inte.


Den här hönan är fylld med godis,och den brukar vara garanterat tom till kvällen...


Mina kola kakor som jag bakade i går blev supergoda, man kan knappt sluta äta om jag får säga det själv.
Så dom kommer försvinna snabbt som en avlöning...
Men hörrni, nu får ni ha en skön Påskafton, bloggsvängen blir i kväll när man sitter däckad i soffan, mätt, nöjd och trött..*..
Pöööös...♥

                               

8 kommentarer :

Sanna sa...

Jag fick i alla fall se korna *fniss*

Hoppas du får en härlig dag blabd påskmat, vänner, släkt etc. Det ska jag ha! :)

Påskkramar!

Villa Frejas bokblogg sa...

Här bakas det också och förbereds inför kvällens påskfirande med vänner :)
Vilken söt och harmonisk bild på kossorna.
Kram - och glad påsk.

Paulahelenas sa...

Här fixas lite inför besöket ikväll!
Tydligen lite överallt så :)

Ha en mysig påskafton!

Kram!

Carina Sjölund sa...

Önskar dig en fin Påskafton med nära och kära :)
Kramen goa vännen♥

Marre&Rasmus sa...

Önskar dig o Peppe också en fin Påskafton och här firas det 7års dag :)

Kramiz

Siita sa...

Nu har jag haft tre av mina tjejer med familjer här på påskmat o fika. Den fjärde jobbade så hon kommer på måndag. Thea var påskgumma. Kram

Rigmor sa...

Jag funderade på om jag skulle svänga förbi och få mej en kolakaka och en latte...men så kom jag på att du har nog huset fullt med folk redan...!! Skämt å sido, ser riktigt goda ut, kakorna!! Å hönan, den skulle passa här, vi som glömt att köpa hem godis till denna kväll...
Nu ska jag sjunka ned i soffan framför tv:n och jag kan garanterat lova att jag somnar innan åtta...
Ha en bra fortsättning på påskaftonskvällen vännen!!
Kram kram

Lisbeth sa...

Det är skillnad på kor och kor men de långhåriga är då mina favoriter. De ser så finurliga ut med håret som hänger över ögonen. Där under ser man det som jag tycker kännetecknar kor: De snälla ögonen
Hoppas dagen blir trevlig
kram