Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 3 april 2012

HAR DOM GLÖMT MIG?

Fler och fler som man hör har ju fått sina deklarationer och en del har redan gjort dom. Jag har inte ens fått min än.Gubben fick för nästan två veckor sen. Undrar om jag är bortglömd,fast det har ju aldrig hänt tidigare..*L*...eller också har den nya brevbäraren lagt den fel....nåja, jag får väl vänta ett tag till.
Lika kylslaget idag så det blir faktiskt tumvantar på. Jag brukar alltid frysa så förbaskat om fingrarna. Men soligt och fint är det när man tittar ut. Och ut ska vi nu Peppe och jag..
Ses...♥

myspace comments

12 kommentarer :

Camilla sa...

Jag fick min i går.
Och jag kommer att få tillbaka. Skönt!
Kram!

Malin sa...

Vi fick våra för ett gäng veckor sen, dom kanske tycker du ska slippa, du kanske inte behöver betala mer skatt? Visst vore det väl bra ;-)?
Kram

Rigmor sa...

Här kom min deklaration först, sen dröjde det till förra veckan så kom mannen i husets. Tror inte alla är ute än, eller också har brevbäraren inte läst färdigt dom...
Här blev det tidig morgon (om man jobbar kväll i alla fall...), en tur till sjukgymnasten redan kl 08. Hon hade däremot försovit sej...Så jag kände också att det var en kylslagen morgon. Men efter förmiddagskaffet (bara andra koppen...)nu så blir det nog en promenad, och sen att ladda inför kvällens jobb!!
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Maria sa...

Ja idag är de lätt att deklarera.
Skickade in min samma dag den kom.
Nä du var så säker på att dom inte glömt bort dig.
Kramizar

Carina Sjölund sa...

Jag fick min förra veckan. Och några korvören får jag tillbaka *L*
Kramen i solen♥

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad jobbigt att du inte fått deklarationen än! Hoppas att den kommer snart!

Jag fick den för ett par veckor sedan, och valde dagen till ära att deklarera direkt - så nu är det bara att sitta och vänta på pengarna! :P

Villa Frejas bokblogg sa...

Den som väntar på nåt gott... För jag hoppas att det är nåt gott du väntar på. Håller tummarna.
Kram.

ansepanse sa...

nej :) du är säkert inte bortglömd :) jag hade fingervantarna igår, det behövdes verkligen
kramar

Ama de casa sa...

Den som väntar på nåt gott... Den kommer nog snart, för skatteverket är minsann en som INTE glömmer bort oss :-)

fina frun sa...

Den dyker nog upp ska du se :)

Majken sa...

Har du e-legetimation så kan du lätt deklarera på nätet :-)

Förmodligen är du INTE bortglömd... iaf INTE om du har restskatt :-D

Kram

Anonym sa...

Mors,,Jag fick min i går,,men den var inte så kul,,eftersom du längtar så efter din,,du kan få min omgående.
Solen är här,,den lyfter graderna till +sidan...Haé Kram.