Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 26 april 2012

HELT OTROLIGT

På eftermidddagen så regnade det,och regnade...hur trist som helst. Jag hade städat golven och varit ute med Peppe igen. Då kom gubben hem lite tidigare så vi fikade,då frågar han om jag har lust att följa med till Ikea??? Det frågar han mig, och jag  var inte svårövertalad..*L*... men vad skulle han till Ikea och göra undrade jag.
Jo han skulle kolla på skrivbord, så vi åkte iväg.
Jag kan gå länge och titta runt,och alltid hittar jag nånting som jag behöver..*L*... gubben kollade skrivborden,men han kunde inte bestämma sig riktigt,så det blir nog nån mer tur.
Lite blev det inhandlat i alla fall. Klart som fasen när Mita shoppar loss......*


Jag köpte ett duntäcke som tillhörde kategorin mellanvarmt, det är hoppressat till en liten rulle.Undrar om det kommer fluffa till sig nånting?  Ja lite annat smått och gott. Apropå gott, så blev jag sugen på något sött förut så jag tog mig en daim glass,gud så gott det var, men nu ska jag dricka upp mitt te, sen krypa i säng och läsa ett tag....
Haa de.....♥
                       

9 kommentarer :

Gilla sa...

Det är konstigt men vi har svårt att handla på IKEA. Inte för att det inte är bra, utan det är inte mycket som behövs i vårt hem. Men ett par nya täcken skulle nog inte sitta så dumt.

Sv. Vi har gjort så varje år sen bilen var ny 1999. Den går inte så långt om året och står inne i garage.

Kvällen här slutade med sol ett tag i alla fall.

Kram/Gilla

Majken sa...

Man kan ju bara inte tacka NEJ när man får erbjudande om att besöka IKEA :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Maria sa...

Ja men de ju klart som korvspa, e man på Ikea så måste man handla nåt, e ju bara så roligt. Tur att han inte kunde bestämma sig för då får du kanske en tur till, ja om du får följa me.
Ha en finfin helg/kramziar

Semester & Mat sa...

Är väl nästan en skam att inte handla när man är på ikea ;)

Fenixmonas sa...

Å´så mycket bra fynd! Vårat Ikea är på gång, ska stå klart nästa år! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Till IKEA är jag sällan, bara när Ellinor tjatar på mej o vill dit. Jag tänkte du skulle få välja dag att ses, Nästa vecka jobbar jag torsdag o fredag.Har ju egen bil så jag kan åka när som hellst. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Sällan man kommer helt tomhänt ut från Ikea :)
Kram.

Camilla sa...

Ja,inte kan man gå in på Ikea utan att handla något ;)
Kram!

Malin sa...

Det är INTE svårt att handla mycket smått och gott på IKEA, det blir ju liksom inga pengar.
Men det där vädret, det är jag GALET trött på! :-(
Kram