Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 16 april 2012

JAG LÄGGER IN EN PROTEST

Idag tänker jag verkligen protestera mot uselt väder. Vad är det frågan om? Hela helgen har våren varit här på riktigt.Sen bara luras den och försvinner igen. Idag regnslask snöar det ordentligt.Fy fasen för att få med Peppe ut när jag själv inte är ,motiverad..*L*...då ska jag stå där med glada tillrop och säga "kom nu pysen så går vi ut,det är sååå härligt" Nåja, det är bara på med regnkläder för oss båda,
Ses till den goa latten,längtar redan....♥

                                                 

13 kommentarer :

Nett sa...

Jag håller med, lägger in en protest jag med, nu är jag ledig i 2 dygn och jag vill vakna upp med ett fint väder. Kram

Marre&Rasmus sa...

Men stackars er och här kikar solen nu fram, fast mer regn är på väg så även till oss, men inte först till kvällen... precis så där envis och tjurig kan Rasmus här också va, men bara när jackan åker på, hehe.

Vad tycket du om nya serien Titanic? Den gick ju att se, men tyckte att det gick snabbt fram då många avsnitt är kvar, hm.

Ha så gött och hoppas vädret blir bättre där under dagen hos er. kramiz

Paulahelenas sa...

Jag måste också lägga in en protest! Nu skiner solen, nej men vänta,,,,,nu kommer det moln igen!

Snöblask har blivit utlovat tills i morgon...blää..

Ha en bra dag i alla fall!

Kram!

Siita sa...

Jag håller med i din protest. Här är backen helt vit igen o snön vräker ner. Nollgradigt oxå. Nu får det väl sluta. Kram

MICKAN sa...

Ojdå. Här har solen lagt sina strålar och värmt hela morgonen. Hoppas verkligen inte att det blir en massa regn på detta. Jag har inte sett vad vi ska få för väder änne.


Vilken störtskön bild på Peppe :D

Carina Sjölund sa...

Stackars vännen, kom och hälsa på mig idag så ska du få riktigt soligt väder :)
Men se positiv... plötsligt vänder det, och solen skiner även på er :)
Puss på nosen till Peppe♥
Kramen till dig♥

Disa E sa...

Idag ahr vi sol, men inte sådär jättevarmt mer än just i solen.
Men bättre det än snö. Ha en skön dag.
kram

ansepanse sa...

nej usch, stackars Peppe och stackars dig, fast jag hörde av mamma att det skulle bli sämre väder här också på eftermiddagen :( nu vill vi ha vår på riktigt
kramar

Jessica sa...

Mörrn mörrn, här är det sol. än så länge =) hoppas du får en bra dag. kram

Jessica sa...

Mörrn mörrn, här är det sol. än så länge =) hoppas du får en bra dag. kram

Sanna sa...

Trist och hemskt april väder men å andra sidan är det en månad som brukar vara lite lurig..hehe

Vad fin han är Peppe och ahn talar verkligen med hela ansiktet om vilket skitväder det är. :)

Kramisar/Sanna

Anonym sa...

Ja Ja protestera du,,hoppas det hjälper..jag har skapligt väder sol och dryga 15 grader..ska jag skicka ner några solstrålar??
Ja det är stor synd o skam att inte husen vårdas så dom kan få vara kvar.
Haé Kram.

Majken sa...

Här har det varit soligt & fint på förmiddagen sedan gråväder & nyligen när jag tittade ut snöblandat regn :-( Det borde väl inte vara tillåtet i april...

Hoppas du har uppehåll nu under em :-)

Ha en fin dag!
Kram