Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 17 april 2012

JAG SITTER SOM ETT FRÅGETECKEN??

Vad ska jag ha för mat i kväll?  Konstigt,jag brukar för det mesta veta vad jag ska laga för mat. Ingenting har jag tagit upp från frysen, vad gör man då. Jo det får bli makaronipudding. Ta fram bacon som tinar snabbt och koka makaroner.Fräsa ihop lök och bacon och blanda med makkisarna,vispa ihop en äggstanning och hälla över plus riven ost.Vips har man gjort sig en makaronipudding, gott är det också. Så det är väl bara att sätta igång.
Jag ska tjata lite om vädret först bara. Vi hade fint på förmiddagen när vi gick till skogen. Sen när vi kom hem grejade jag lite i trädgården och Peppe gick runt och letade godis. Efter ett tag så tröttnade han på det, eller han hade väl hittat alla, så vart hittar man honom då?


Jo han ligger och gottar sig på verandan, och där ser ni att jag inte plockat bort allt påskpynt, spelar roll,lite färgklickar kan man väl ha nu när våren gjort ett uppehåll.


Lite senare när det var dags för eftermiddags prommisen då började det snöregn blaska igen. Lagomt vi kom hem sken solen. Härligt..*L*...
Nehej, dags för maten..
Haa de.....♥

                                       

21 kommentarer :

Siita sa...

Nä nu ska jag klirra från denna sida. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Det lät gott. Länge sen jag gjorde makaronilåda. Vi brukar laga efter Icas billiga vecka. Praktiskt att ha recept för hela veckan - så vet man :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Makaronpudding brukar uppskattas här hos oss.

Men så gott han sover där lilla gubben :)
Vi måste prata tyst så vi inte väcker honom *L*
Kramen på dig♥

Majken sa...

Så gott han ligger :-)

Jag har oxå kvar fjädrana därute.. det är väl lagligt hoppas jag ;-)

Makaronipudding tycker jag mycket om faktiskt :-) Perfekt vardagsmat :-)

Ha en fin kväll!
Kram

RackarTuss sa...

Även jag fick en hagelskur på mig när jag var och hämtade godingarna i skolan

Aurora sa...

så duktig du är. Här blir det bara lagad mat en gång per dag.

Annette sa...

Makaronpudding är inte dumt det är länge sedan jag åt.Jag har mitt ris kvar ute också.Men det åker nog imorgon.Vad skönt att ha lite sovställen att smyga till.Här snöade det lite i morse men inget mycket.För det var ju 2+.Jag började lite senare idag för hundarna skulle ju till veterinären.Skönt med sovmorgon sådär syrran fick ta min tid idag på jobbet.Kram vännen

Mia systeryster sa...

Vad gott och enkelt det lät! Ska absolut laga det.
Visst är det typiskt att det alltid börjar regna när man promenerar!!
Kram

Disa E sa...

Vi hr snöstorm vi..mysigt...eller också inte. :op
HA en skön kväll i alla fall...Peppe ser då ut att ha det ;o)
Kram

Marre&Rasmus sa...

Makaronilåda ja men det är ju smaskigt. Här blev det ungskorv idag också gott.
Det var ju fint ju och färg behövs i allt det gråa. Åh så skönt Peppe ser ut att ha det och så mysig veranda ni har, där skulle man också velat zuzza, haha.
Men är det inte bara så typiskt att det ska droppa när det är dags för promis, hm. Här hade vi tur, inte en droppe på hela dan, fast det sades så, nä, nä, här klagas inte, tvärtom, tackar och bugar, hi.

Ha det gött vännen min. Kramiz

Roggan sa...

Det verkar vara gott som tusan. Klart Peppe sover gott där. Kram

Sussi sa...

Jag tog bort det sista påskpyntet igår. Bättre sent än aldrig ;)
Där såg Peppe ut att ligga bra. Tänk som dom kan rulla ihop sig bara dom vill.
Makaronilåda lät gott. Inte så svårt heller. Jag har aldrig gjort det..

Kramisar

Yvonne sa...

Nu ska krypa i säng. Sätter säcken på det vanliga stället .. Kram och Pööss!

Äppelblom sa...

Vaken ser jag - här också, men inte mycket längre till.
Här har alla vårtecken snöat över idag. Jättetråkigt!
God natt!

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du inte snubblade över säcken.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,ja Aprilväder,kan vara hur otäckt som helst..Nu skiner solen här,få se för hur länge..Hoppas du får en bra dag.Kramen.

"Gasfoot" sa...

God onsdag morgon Mita!
Makaronilåda? ”Smask sa Räven!”
Så du har blandat väder hos dig, men du har tydligen kunnat rota i trädgården.
Idag har jag ett ymnigt snöfall och hårda vindar på drygt 10 m/s så hos mig rotas det inte i rabatterna men blir väldigt härdad.
”Sten-Peppe” kan verkligen koppla av och det tyder på att han har en perfekt familj med fullt av trygghet.
Som vanligt önskar jag Dig och familjen en bra vecka.
Smack i snöovädret!

Browneyedgirl sa...

Mysigt med fint väder, här hade vi skapligt men sen vart det regn. Nu är det blått än så länge =) Hoppas du har en skön dag vännen. Kramen från mig <3

Camilla sa...

Låter som att det blev en god middag,till slut :)
Att våren tagit ett uppehåll...jojo..jag vet vad du pratar om ;(
Kram!

Rigmor sa...

Omväxlande...var det igår!! Tyckte inte det blev något med något, men två fönster lyckades jag få rena (?) mellan alla skurar. En kort promenad blev det också, såg skönare ut genom fönstret än vad det var när man kom ut...
Ska bli intressant och se om den här dagen kan bli bättre...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Yvonne sa...

Men vännen ... inte var det meningen att du skulle snubbla över säcken. bra att du tog dej en kram. Ha en bra dag ! Kram!