Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 8 april 2012

NU KAN MAN PUSTA UT

Och då menar jag inte med magen, nog för att den fyllts med rester till lunch och det blir rester till kvällen också,phuuu....nej men dottern och hennes sambo är hemma igen och resan gick bra. 10 timmar ca tog det och inte alls farligt med trafik. I morgon blir det nog värre. En härlig vecka har dom haft däruppe i norr med mest fint väder och sköna skidturer.
Fint väder har vi haft här också i dag med sol även om vinden varit lite småkylig. Förmiddagen tillbringade vi nere vid Rynningeviken, satt vid vattnet på en bänk och bara njöt av stillheten.

En väldigt lugn dag har det varit, vi stannade förresten på vägen hem förut och köpte varsin bingolott till kvällen guldbingo på fyran. Vi spelar högst två gånger om året. Uppsittar kvällen och sen nu påskdagen.Räcker bra för man vinner ändå inget,men visst hoppas man väl..*L*...


Ha en fin kväll..♥

               
                              

28 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Härligt att dom har haft det bra på semstern :)

Här har solen lyst till och från idag, men ingen riktig värme.

Håller tummarna att du vinner i kväll vännen
Kramen♥

ansepanse sa...

vad skönt att de är hemma igen, välbehållna, vilken trevlig påskafton med små påskkärringar du hade
kramar och en mysig kväll nu

Siita sa...

Hejsan. Idag fick jag med Thea o hennes mamma hit igen. Kram

Anonym sa...

Jo min dag har varit bra,,nyss hemkommen från syster yster,där var det Goäta på em,en kycklingfilégratäng,,mums..Oki,flickorna såg brunögda ut på bilden..Go tur med bingon..Kramen.

syren sa...

Vilken härlig bild! kram

Lisbeth sa...

Jag är precis som dig när mina nära och kära reser. är inte lugn förrän de ringer eller kommer så man vet att allt är ok. Det finns så mycket tokerier efter vägarna och speciellt under storhelger. Läser mig till att du haft en fin påskhelg
Kram

Roggan sa...

Då kan ni pusta ut nu när de är hemma. Hoppas ni har tur ikväll och vinner. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Man ska aldrig säga aldrig - i kväll vinner ni :)
Kram.

Sussi sa...

Hoppas det blev vinst för er nu då när ni väl spelade. Vi brukar bara spela en gång per år och det är uppestittarkvällen..

Vi har haft soligt väder hela påskhelgen så solglasögonen har använts flitigt :)

Ha en fortsatt mysig påskhelg
Kramisar

Yvonne sa...

Idag har solen varit framme några timmar.Har för mej att jag har hör att aprilsnö är som fåragö.alltså bra för grödan… Nattakramen och Pööösen!

Majken sa...

Håller tummarna att ni vann :-)

Förr spelade vi ofta bingolotto,när barnen var yngre & 1gång vann vi 1000kr mat på Ica. Nu är det flera år sedan vi spelade :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Maria sa...

Gott att ha barnen hemma igen efter en fin ledighet.
Hoppas ni vann mycke pengar eller något annat roligt.
Ha en fin dag/kramen

Anonym sa...

Mors,,Ja drt var en mysig Em,Leo höll igång,så han somnade nog ovaggat sedan tror jag..Ha nu en skön annandag..Kramen.

Yvonne sa...

Godmorgon! Vannt ni???Vi får väl se vad det blir för gröda.. Ha en bra dag Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

*skrattar* Jag åt inte massor i påsk som jag brukar, är så förkyld att maten smakade inget alls, trist. Men får ta igen det när förkylningen ger sig. Kram vännen

Fenixmonas sa...

Hoppas du vann något! Här var så kallt så vi höll oss inomhus och faktiskt bara degade...gjorde inte ett enda dugg! Så idag blir det tvätt o städning och förberedelser inför den nya arbetsveckan! Kramiz

Gubben sa...

Hoppas det blev en vinst för dig på lotton. Själv blev jag utan vinst. Får hoppasa på bättre tur inför uppesittarkvälln.

Marre sa...

Nå, hade ni tur? Hoppas ni van om så lite i alla fall. Här har man det sällan, därför spelar aldrig, hm.

Härligt att de är hemma igen och välbehållna :)

Kramiz

Rigmor sa...

Skönt när alla är hemma där de ska...själv har jag sonen ute på vägarna idag ifrån Leksand. Kommer att ha mobilen på...
Ledig idag och jag hoppas att vädret de "lovat" tar en annan vändning, behöver så väl vara ute i friska luften och bara njuta.
Ha en riktigt skön annandag vännen!!
Kram kram

ansepanse sa...

Sv: en fin sistadagspåsk till dig
kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Det var ju det jag sa - att ni skulle vinna :)
Kram.

Vicke sa...

vatten är rogivande, ha en fin dag nu

fina frun sa...

Hoppas ni vann på lotten!

ansepanse sa...

Sv: visst är det vi kvinnor som vet och kan bäst :)
kramar

Gunilla Dahl sa...

Tittar in för att önska dig en bra fortsättning på veckan. Och du, vilken vacker bild över vattnet. Ikväll håller jag tummarna för att ni ska vinna på bingo! /Kram

Anonym sa...

Ja denna Sön/måndag har bjudit på skapligt väder,lita kalla vindar bara..Har varit ner på slättlandet några mil söderut och kollat på tranor i dag på Fm,,nu ska jag bara ta det lugnt..Haé Kram.

Semester & Mat sa...

Skönt att resan gick bra för dem hem, man är ju alltid orolig när ens nära och kära är ute på vägarna.

Önskar er lite tur till kvällens spel!

Semester & Mat sa...

Skönt att resan gick bra för dem hem, man är ju alltid orolig när ens nära och kära är ute på vägarna.

Önskar er lite tur till kvällens spel!