Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 27 april 2012

NYA FÖRSÖK I DAG

Ja vad det gäller om solen ska stanna hela dan eller inte. Just nu är det strålande fint så vi ska ta tag i det Peppe och jag och ta en sväng till skogen. Men där är det en hel del vattenhål som är välfyllda nu efter allt regnande.Det är en himla tur att jag inte har en badsugen vovve. Fast egentligen, hellre fick han väl bada,ja om det nu inte är ler och dyngvatten förstås,än att rulla sig i och äta människoskit......trevliga samtalsämnen jag har så här på morgonen..*L*...
Njut av dagen,
Ses....♥


Nospuss..♥

6 kommentarer :

"Gasfoot" sa...

Trevligt samtalsämne på morgonen men inte roligt när det händer. ”Loppakorva hade en förmåga att bada men åt aldrig skit. Solen gassar på dig medan det ”gudabenådade” regnet faller hos mig vilket tär på det tjocka snötäcket.

Önskar dig och familjen en solig, fin och mysig helg.

Sanna sa...

Har en granne med en golden och den är allt annat än ren varje dag vi möts men har man hunden lös så gör den ju sina bad i diken och det är ju allt annat än hälsobra.
Fast hunden älskar ju det här. Jag skulle tycka att det vore jobbigt att utsätta hunden för så här ofta utomhusbad och sedan får den fukteksem av all fukt och blöta i pälsen också.

Näe min får bara bada där vi tillåter och han går heller inte i frivilligt om han nu inte skulle jaga något vill säga som far genom vattnet. Fast han är ju en gammal gubbe numera och lunkar på som mest i sin egen takt.

Trevlig fredag Mita!
...och kram.

Gilla sa...

Det är verkligen inte roligt om vovven käkar bajs av någon sort. Man säger ju att en del hundar gillar att äta fågelbajs och det är ju verkligen inte nyttigt. De kan ju få smittsamma sjukdomar.

Den förra Berner Sennen vi passade älskade att bada och dök i överallt där han såg vatten. Han var en riktig simmare också och försökte rädda sin Matte, när hon gick i och skulle bada.

Sv: Så gulligt att Peppe också gärna sitter i knäet och myser.

Vi har haft tur hittills idag att det inte har regnat, men det flyger gråa moln på himlavalvet.

Kram/Gilla

ansepanse sa...

det där med bajs ja, usch när det händer, men den där söta nosen har ju inte varit där nu :)
kramar

Annette sa...

Det där med skit Tira rullade sig förra helgen också.Fy säger jag bara Tess har inte gjort nått sånt ännu.Så läste jag förra inlägget att du har handlat loss.Det är ju kul vi ska väl in snart till Örebro för att handla också.Här kom det en riktig skur vid lunch tiden och blåser som attan med.Håll tummarna för Tess i morgon nu.Ha en mysig fredag.Kram vännen

Siita sa...

Hejsan. Jag kommer till Svampen på måndag kl 10.30. Åker o klipper mej efter vår fika. Kram