Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 20 april 2012

ORDNINGEN ÅTERSTÄLLD

Ja vad det gäller vädret i alla fall. I går var det en sån där bonus dag och riktigt skönt ute. På eftermiddagen tog jag en tur med Peppe vid Rynningeviken. I dag är vi tillbaks till det vanliga vädret med snöglopp och kyliga vindar. Inte längtar vi ut precis jag och Peppe. Han har förresten lagt kudden över huvudet för att slippa se vädret,hehe... men envisa matte kommer allt att dra ut honom på en liten rastningsrunda i alla fall...
Ses...♥



13 kommentarer :

RackarTuss sa...

Japp.... spöregnar hos mig :(

Marre&Rasmus sa...

här också och ska så vara hela denna dag plus natta, hu.
Här känner man en inre oro inför morgondagen då det varnas för halt väglag och Pärlan har sommardäcken på, så hoppas verkligen att vi kan ta oss ut till Vallentuna, hm.

En till som här zuzzar gott, ha.

Ha det gött. kramiz

Annette sa...

Här vräker snön ner har två som inte är pigga att gå ut.Men det kommer dom inte slippa heller i från.kram

Malin sa...

Ja, igår var det magiskt, underbart, Idag så har vi snöstorm :-(, emigrera känns inte så dumt just nu...
Kram

Carina Sjölund sa...

Varken snö eller regn här. Men grått och trist :(

Nästan lite glad att jag får åka och jobba *L*
Ha en fin promenad med godingen :)
Stora kramen till goa vän♥♥

Maria sa...

Nä men låt den stackars hunden vila, morr.
Här är också regnigt idag men de får nog bli en sväng ut även för oss.
Ja du de blev sent eller tidigt men nu är jag vaken igen, sovit gott.
Tycker de e roligt så då blir de svårt å sluta.
Kramizar

Sanna sa...

Paraply!
Det förslår inte ens som det snöregnar här och man går verkligen krokryggad eftersom det virvlar in under paraplyet och ger mig rysningar.
Sjutton också att det inte kan bli lite varmare och menar inte jacklös men i alla fall....lite uppknäppt då :)
Skulle vilja sola nu och få färg i ansiktet. Det är guld värt så här på vårkanten.

Förstår Peppe och har själv lust att kasta mig under täcket...om jag hade något här...*fniss*

Kramisar till dig vännen!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, våren lyser med sin frånvaro - tur att man har gamla soliga bilder att trösta sig med! :)

Siita sa...

Hejsan Mita. Här är det ingen ordning, snö vräker ner o det är vitt igen ute. Inte kul alls. Kram

Anonym sa...

Tackar,,en gör så gott en kan,,någon lust att vara ute i buset hade jag inte,så då gjorde jag lite nytta i stället..Haé Kram.

Vicke sa...

det här vädret kan vi slippa

Anonym sa...

Hej! Lyfter på kudden för att se om Peppe sover där under. He He He !!!! Ha en fin dag !

Yvonne sa...

Idag har jag gjort en dyr "Mita" ...Ja vi har lov ända till hösten.Bra med tekniken ,men det krävs en del för att förstå allt vad man kan göra med den. Kram!