Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 23 april 2012

PÅ KVÄLLEN SKA DET VARA TE

Jag älskar ju kaffe,och latte är en stor favorit.Men på morgonen blir det en stor mugg med vanligt kaffe,sen under dagen blir det varvat med latte och vanligt kaffe. På kvällen däremot när man landat i soffan,då kopplar jag av med en stor mugg gott te.Kanske därför jag måste besöka toan i alla fall en gång på natten..*L*...
Just nu kan jag meddela att regnet vräker ner, det känns väldigt onödigt eftersom kvällen avslutades solig och fin....
Haa de...
                   


10 kommentarer :

Nett sa...

En annan dricker te med, fast det brukar vara på natten på jobbet. Rätt gott ibland. Och jag tar alltid honung i istället för socker :) Kram

Anonym sa...

Hej du,,ja jag tror att brevet betytt en del,,det var ganska slitet efter dessa 22 år,jag hade aldrig sett det tidigare,,så jag lånade hem det,scannade in det så i morgon får hon tillbaka originalet+några kopior..Haé Kran,

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Te är något jag själv nästan aldrig dricker - utan dagarna består av kaffe, kaffe och kaffe! :P

Siita sa...

God morgon. Jag startar dagen med en kopp nyponte. Sen vid halv 9 blir det kaffe, då smakar det toppen. Inget på kvällen, men jag får gå upp på toa iaf. Regnet kom hit i går kväll oxå, en regäl skur blandat med hagel. Kram

Fenixmonas sa...

Ingen sol i sikte här, den lyser bara med sin frånvaro! Kramiz

Annette sa...

Godmorgon! Inget regn här ännu men det är väldigt grått och trist ute denna morgon.Jag älskar te också men dricker kaffe som start på dagen.Ha en skön dag,ska kila iväg till jobbet snart.Kram

Roffe sa...

Godmorgon.Nu är jag tillbaka.Ha en bra dag.kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Just av den anledningen som jag inte dricker te om kvällarna. Annars är det gott och mysigt men vill undvika att vakna om natten ;)
Kram.

Vicke sa...

kaffe dygnet runt för min del, ha en fin dag nu

Lisbeth sa...

Gisses vad sugen jag blev på te nu. Bara att ila iväg och slå igång vattenkokaren.
Ha det bra
kram