Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 13 april 2012

SEGT,SEGT,SEGT

Ja segt som den värsta sirap eller vad man  nu ska säga. Envisa förkylning som måste komma och suga musten ur den lilla energi jag hade..*L*...Men till kvällen måste jag vara piggare när vi ska hem till dottern på hennes kalkonmiddag.Att få smaka dom ljuvligt goda såser hon gör till är sagolikt,inget man vill missa....
Peppe ligger och sover,men vi ska ta en tur lagomt långt tänkte jag. Hoppas regnet håller sig borta, men det ser oroväckande ut med alla mörka moln.
Ses..♥


myspace comments

14 kommentarer :

Yvonne sa...

Gomorn! Har friserade rejält.Men han vissta vad han gjorde.. Ta nu en rejäl dag av vila,och krya på dej!Och njut av såsen ikväll.... Morgonkram!

Rigmor sa...

Hoppas dagen lättar upp lite...
Segt här också, vet knappt vilken tid det är på dygnet men tur nog är jag ledig idag och i helgen, måste samla ihop alla mina trasiga delar känns det som.
Ha nu en trevlig kväll hos dottern, jag återkommer med bloggandet så fort det känns bättre.
Kram kram

Majken sa...

Krya på dig!

Ta en lagom lång promenad & ha en mysig kväll hos dottern :-)
Kram

Carina Sjölund sa...

Krya på dig goaste vännen!

Men det känns kanske bättre när du får komma ut i friska luften på promenad :)

Här är det uppehåll på bloggen hos mig tills på Måndag!
Kramen♥

Ama de casa sa...

Hoppas det blir en kanon-kalkonmiddag :-D

Malin sa...

Hoppas du mår bättre idag och får en härlig fredag!
Kram

Marre sa...

Då får man här önska dig/er en trevlig kalkonkväll... och krya på dig vännen min.

Här regnar det just nu, bläch :(

Kramiz

Annette sa...

Vad skönt för Peppe att få hjälp med det onda.Ska också till veterinären på tisdag med bägge,dom ska få spruta mot kennelhostan.Sedan har Tira en lite knöl som är mindre än en ärta som hon ska få titta på.Tror det är efter en fästing,men den är blå.Vad jag blir avig på dig älskar kalkon.Men du får krya på dig.kramens

Siita sa...

Hejsan. Du får krypa under täcket o kurera dej. Drick varmt honungsvatten, det ska vara bra. Kram

Paulahelenas sa...

Goddagens på dej!
Ja idag är det så segt..borde städa, tvätta kläder, hämta äldsta dottern C från stan....Nu kaffe!!!

Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Din stackare. Krya på dig. Förstår att du inte vill missa kalkonmiddagen.
Kram.

ansepanse sa...

hoppas du och Peppe klarade er utan regn, hoppas också att du känner dig lite piggare så att du kan avnjuta kalkonmiddagen riktigt ordentligt
läste även förra inlägget: vad skönt för Peppe att han fått öronen spolade riktigt ordentligt och kan bli fri från inflammationen
ha det gôtt vännen - kramaar

Aurora sa...

Risken är väl stor att du inte känner de ljuvliga smakerna.

Semester & Mat sa...

Inget vidare med förkylningar, du får krya på dig snart så du får lite energi.
Själv känner jag som att jag har massor av energi just nu och idéer därefter också ;)

Kram