Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 25 april 2012

SPRINGFIKA MED FRUKOST

Inatt har Peppe haft en orolig natt,jag vet inte varför.Men han har varit uppe och bytt sovplats flera gånger,han som brukar sova som en stock. Jag trodde han behövde ut men det var inte det heller. Nu sover han däremot,och även jag sov såklart för länge. Gubben skulle ha väckt mig, men det glömde han. Det har blivit en snabb frukost och nu ska jag ge mig iväg. Sjukgympa och sen massage,då kommer jag säkert att somna..*L*...
Ses...♥

17 kommentarer :

Disa E sa...

Han ser ut att ha det gott där han ligger :o)
Ha en fin dag med!
Kram

Malin sa...

Tänkte precis det, efter en orolig natt så somnar du väl under massagen! För så är det ju, sover dom dåligt så sover vi dåligt, precis som med barn!
Kram

Camilla sa...

Sov gott på massagebänken ;)
Kram!

ansepanse sa...

stackars Peppe, undrar vad det kan ha varit med mattes älskling, han har en så skön stil där han litgger och sover
kramar

Sanna sa...

Hoppas det bara var något tillfälligt och att det gett sig vid det här laget på Peppe. En del hundar äter ju så mycket skit ute i markerna och blir dåliga av det men det kanske inte din hund gör. Får min chansen äter han hästskit och ibland när de avmaskar hästarna kan en del hundar bli obehaligt dåliga. Det är ju nu på vårkanten det sker så man får ha sina hundar kopplade så slipper de både ormbett och annat otrevligt.

Hoppas du fick en bra dag och att du mår bättre hemkommen.
Kramen!

louize sa...

Åh vilken söt liten herre =)

"Gasfoot" sa...

Vi människor kan ha sömnstörningar om natten då det inte går att somna om. Vi svänger oss hit och dit och ingen John Blund vill anlända.
Troligen har Peppe inte kunnat somna om, därför har Peppe försökt att hitta en bra plats som känns bra?
På bilden sussar Peppevovven gott och kopplar verkligen av som bara hundar kan.

Kramiz från snöriket.

Carina Sjölund sa...

Att få massage är hur underbart som helst, klart du kommer att blunda till :)

Peppe ser ut att ha det hur mysigt som helst :) gullepojken.
Kramen på dig♥

Lisbeth sa...

Han kanske hade mardrömmar. Hundar liksom vi kan ju råka ut för det eller så hade han sett något på dagen utanför huset och ville tillbaks.
Ha en eftermiddag
Kram

Veiken sa...

Vilken slöfock - fast är man vaken på nätterna då blir det så här. Hoppas du har fått den sömn du behövde! Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Massage låter ju mer än härligt - vill också :)
Kram.

Yvonne sa...

Somnade du vid massagen??? Snyggt vet jag inte om det blev.Men man kan sitta på stolen.. Kram!

Gilla sa...

Det händer ju så att vovvarna kan ha dålig sömn ibland, precis som vi. Han ser ut att må gott där han ligger i alla fall.

Sv: Nog är det så att nostalgi känns skönt ibland? Men det var redan på 50talet jag jobbade på posten. Men så stannade jag hemma, för att den äldste skulle börja skolan och jag ville inte att de skulle vara nyckelbarn. Jag var faktiskt lite dagmamma under den tiden också.

Kram/Gilla

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sömnstörningar kan drabba även våra fyrfotade vänner! :S

Skönt att han kan sova nu!

Siita sa...

Så bra att du fick sova ut när du varit vaken i natt. Somna vid massagen skulle jag nog oxå göra. Jag ska nog få sjukgymnastik om det är artros i mitt knä. Kram

Majken sa...

Han kanske hade lite ont i magen eller så... På bilden ser han ut att njuta :-)

Hoppas det gick bra hos sjukgymnasten :-)
Kram

Vicke sa...

det ser gott ut, ha en fin dag nu