Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 13 april 2012

TITTA PÅ NÄR ANDRA ARBETAR

Jag har perfekt utsikt här där jag sitter och ser ut över gatan. Längre bort så håller några på och kör med skottkärror.Inte vet jag vad för projekt dom håller på med, men jobbigt ser det ut och det har börjat regna också så dom ser rätt blöta ut.
Snart dags att fräscha upp sig  ge Peppe mat och åka iväg. Ikväll kör gubben så kan jag ta lite host medecin mot förkylningen,haha...
Ha en fin fredags kväll..♥

20 kommentarer :

Sami sa...

Hej
Vad häftig blogg du har :) hoppas att ¤host medicinen¤ hjälper i passagerarsätet :) ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Oki,,Gubben kör,,du,då kan du ta utav den där 40% medicinen..Kramen.

Stattinskan sa...

Se nu till att kurera förkylningen å det grövsta ;-D
Ha så trevligt!

Sussi sa...

haha ja, visst är det kul att titta på när andra jobbar. Man kan liksom titta hur länge som helst ;)

Snällt av gubben att köra så du får krya på dig haha

Kramisar

Siita sa...

Hejsan Mita. Här kommer en hälsning. Jag har fått skäll av en annonym. Gillas inte. Kram

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det är alltid en fröjd att se på när andra arbetar! :)

Roggan sa...

Då får du givetvis en roligare hosta, kan jag lova. Kram

Carina Sjölund sa...

Klart du ska kurera din förkylning vännen :)
Kramen♥ ha en bra kväll

Yvonne ♥ sa...

Nu är det dags att ta på sig nattasärken Natti vännen och sov så gott!! Pöössen!

Annette sa...

Skönt att gubben kör då kanske du får nån bättre medicin.Så du är piggare i morgon.God natt vännen

Maria sa...

Hoppas ni fick en trevlig kväll.
Krya på dig kram

Fenixmonas sa...

Så bra att du kan kurera dig lite medan gubben kör...det är en form av teamwork...hihihi...Hoppas medicinen smakade bra och inte gav biverkningar! Kramiz

Malin sa...

Hoppas "hostmedicinen" hjälpte ;-) och att vi får regnuppehåll idag!
Kram

Camilla sa...

Alltid roligt att se då andra arbetar ;)
Hoppas verkligen att du kryar på dig. Så du inte mår sämre idag,vill säga ;)
Kram!

Browneyedgirl sa...

Hejsan =) Ja igår var det regnigt värre, men du lyckades roa dig hör jag =) Hoppas du får en fin dag! Kramen

Vicke sa...

krya på dig och ha en trevlig helg nu

Marre sa...

Hej Mita… Hoppas hostmedicinen hjälper och gulligt av mannen din att köra.

Alltid roligt att se på nån annan som sliter häcken av sig, hehe. Och om man här fick välja idag, så skulle man valt regn i stället som för nu, SNÖ… rena rama vintern här ute hos oss idag, bläch.

Krya på dig nu och hoppas helgen blir fin trotts allt. Kramiz

Sami sa...

Sv: det är alltid kul med nya besökare :) vad skönt med en lugn dag framför dig. Själv åker jag tåg till Borås för att kanske kunna få uppleva Tjäderspel inatt :)

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Jag ska hålla ut :)

Sami sa...

Sv: ja det är jättespännande :) hoppas jag med :) kram