Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 12 april 2012

UTAN HUND

Det blir så otroligt tyst och tomt när ingen hund finns i huset. Tack och lov så är det inte ofta det händer. Jag åkte i väg med Peppe förut till djurkliniken,och han blev kvar där eftersom dom måste söva honom vid öronspolningen och lite tandsten ska tas bort. Jag gillar inte när dom sövs ner,jag har nån sorts fobi att det ska hända nånting. Varje gång telefonen har ringt får jag hjärtat i halsgropen. Sån är jag, och jag försöker hålla mig sysselsatt med diverse saker för att tiden ska gå fortare. Inte förräns vid fyratiden ska han hämtas....


Mattes pys..♥♥♥

15 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Klart det kommer att gå fin fint för Peppe :)
Förstår att det känns tomt utan vovsen, men tur att det inte är så många timmar :)
Kramen♥

KNORKAN sa...

Ja, han tycker om att sova på konstiga ställen :) Jag håller med dig, tycker också det är obehagligt när dem måste sövas. Kram Knorkan

Disa E sa...

HahHAhaaaa...jasså så du är sån du ..
jag skrev just om hurdan jag är! ;o))
Men jag håller med..djur och määnniskor som sövs ner är jobbigt..usch ..man tror alltid att nåt ska hända , men vi håller tummarna att allt går bra..
Det tror jag fullt och fast att det gör.
Kram och pussa vovve på nosen när han är hemma igen!

Majken sa...

Usch ja en sövning är alltid en sövning :-( Men du ska se att allt gått bra :-)

Visst blir det tomt när hunden inte är hemma. Jag tittar efter honom hela tiden & man väntar sig att de ska dyka upp i vissa situationer :-)
Vet när den hunden dog som jag växt upp med.. jag hörde honom gå på golvet i ett ½år minst...

Ha en fin dag!
Kram

Ama de casa sa...

Det kommer att gå jättebra! Ser på klockan att han snart är hemma igen :-)

Lisbeth sa...

Det är inget konstigt utan helt naturligt att man känner så. Om det är barn eller djur spelar ingen roll. de är ju de bästa man har.
kram

Marre sa...

Men lilla gumman då, du ska se att det kommer att gå jättebra, visst finns alltid risker med nedsövning, men oftast drabbar det små raser.

Här är man glad så länge envisa hältan inte visar sig och han verkar och må prima för tillfället, härligt. Ska också byta ut hans Royal Canin foder till Pro Plan “Lax” nu här han fyllt 7år, då det visst ska vara mycket bättre för både matsmältningen och pälsen. Dessutom innehåller den omega 3 som ju ska vara så bra.

Jättefin bild på skönheten din ;)

Kramiz

Aurora sa...

Vad rädd jag blev när jag läste överskriften. Vilken tur att du får tillbaka honom Kram

Aurora sa...

Vad rädd jag blev när jag läste överskriften. Vilken tur att du får tillbaka honom Kram

Carina Sjölund sa...

Hur har det gott för lilla gubben idag?
Puss på nosen till honom♥
Kramen till dig♥

Yvonne sa...

Hoppas att allt är bra med Peppe. Tapeten passar till en tonåring.Jag blev ur i huvudet av den.Tycker att du ska få ändan ur vagnen och gå till fotvården och unna dej den lyxen.Kram!

Siita sa...

Då har du han hemma igen nu då. Titta på sjukhuset på TV3 kl 19.30. En kille som skadats på mitt jobb är med i kväll. Kram

Mia systeryster sa...

Håller med! Jag är exakt likadan. Man blir så otroligt orolig! Det gick säkert jättebra för Peppe, och nu ligger han säkert bredvid dig och gosar;)
Kram

ansepanse sa...

då har du varit och hämtat din älskade Peppe nu ♥
Sv: jag har kronisk regnbågshinneinflammation och får den om och om igen pga min reumatism
kramar

Veiken sa...

Det är aldrig roligt att vara på avstånd och inte veta. Det är hemskt! När jag skriver detta har du din fine Peppe hemma igen! Kram