Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 10 april 2012

VATTEN UTE OCH VATTEN INNE

Ja som det inte skulle räcka med att det har regnat sen förmiddagen, så måste man ligga på knä och torka vatten vid tvättmaskinen. När jag tvättade förut så hade det runnit ut vatten framför maskinen. Gubben har kollat och mixtrat lite så får vi se om det vart bättre. Jag kör en maskin nu,
Peppe gillade inte att gå ut på lunchprommisen, men sen när vi kom hem,ja då var han ute ett bra tag och letade godis. Han hade regntäcket på så han blev inte blöt.
Nu ska jag väl köra i gång med kvällsmaten. Ris o baconlåda blir det. Till lunch tog jag sista snutten av Jansson.
Men nu finns det inte en smula kvar av påskmaten,
Haaa de...♥


En bild från i somras med tanke på den gröna gräsmattan


Min out-fit,leriga gummistövlar
                                                           
                                                   

17 kommentarer :

syren sa...

Verkligen inget kul med vatten ute eller inne. Hoppas att det inte läcker igen.Ser ingen grön gräsmata! Trevlig kväll! kram

Siita sa...

Inget kul med vatten, vilket det är ute lr inne. Just nu väntar jag på gubben som åkte till sin kompis för över en timme sedan. Men dom har ju inte setts över påsk då vi haft barnen hemma. Kram

Roggan sa...

Här har det också regnat idag. Så jäkla söt han är Peppe med sitt regntäcke. Snygga stövlar du har. Kram

Vicke sa...

jag vill ha sol och värme nuuuuuuu

Sussi sa...

Hmm.. Vad konstigt. Jag ser inga bilder..

Vi åkte iväg och åt påskmiddagar så det blev inga rester för oss. Lika bra är väl det så man inte ledsnar. Idag har jag idétorka däremot på vilken mat man ska göra. Strunta i det kanske och äta glass och godis istället. För det finns det lite kvar i alla fall ;)

Kramisar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Det där är ingen höjdare! Det har hänt mig också ibland! :S

Mia systeryster sa...

Här regnar det också! Har gjort sen lunch ungefär.
Usch man blir så trött!!
Kram

Annette sa...

Ja nog har vi fått en ordentlig rotblöta som heter duga.Hundarna vill inte vara ute,går så nära husväggen dom kan.Ska skicka efter två regntäcke åt dom nu.Så kanske dom blir nöjdare.Peppe är så fin i sitt ska köpa ett blått till den ena få se vad dom har för mer färg på täckena.Vill ha olika på tjejerna.Hoppas tvättmaskinen fungerade sedan.Kram vännen

Majken sa...

Vilken fi regnjacka han har Peppe :-)

Hoppas din man fick ordning på tvättmaskinen...

Tycker det ser ut som solen skiner på dina gummistövlar... :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Det har regnat precis hela dan här..Det blir natti här med Sov så gott kram och pööss!

Diana sa...

Hoppas det löser sig med tvättmaskinen! Det är aldrig skoj när sånt strular!

Fenixmonas sa...

Gott för honom att ha kläder för något så bitande kallt som kylan igår var det länge sen jag kände...åtminstone här hos mig! Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, det är inte helt lätt att låta stora och små leka, men just Bagheera är väldigt mild trots sin klumpighet.

Sen är ju Pepzi hans lilla skyddsling :)

Browneyedgirl sa...

Så fin han är i sin regn jacka vovven =) Ja du, regn ute som sagt och det där med tvättmaskinen känner jag igen, kom in i badrummet och där var en sjö framför maskinen *suck* Kramen vännen

Villa Frejas bokblogg sa...

Med ett sånt fint regntecke kan man ju vara utomhus hur länge som helst utan att sura ihop ;)
Kram.

Aurora sa...

Hoppas den höll torrt. Annars får du ta till de snygga stövlarna. Kram

syren sa...

Nu ser jag dina fina bilder. Regn här också,ha en fin dag i alla fall! kram