Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 8 maj 2012

DET HÄRLIGA LJUSET

Det är otroligt vad fint och ljust det är,klockan är snart nio på kvällen och det är fortfarande ljust trots att solen börjat gå ner. Den finaste tiden både vad det gäller dom underbara ljusa kvällarna och den skira fräscha grönskan är nu fram till Midsommar tycker jag. Men den går så fort bara,  trots att man säger att man ska ta till vara dagarna och njuta fullt ut.
Idag var jag otroligt trött efter sjukgympan,helt utslagen låg jag i solstolen och vaknade inte förräns gubben kom hem på lunch. Men sen blev jag piggare som tur var,fast nåt vetttigt gjort det har det inte blivit i dag. Fast det är ju inte nödvändigt heller....
Min vana trogen så ska jag göra mig en mugg te och sen kolla på House, ingen ishockey i kväll tack och lov säger jag..*L*...
Haa de....♥

Exakt för ett år sen så blommade äppelträdet, men inte i år.....

13 kommentarer :

Stattinskan sa...

Underbart - ja, bilden alltså, inte att du var trött :-)
Jag tycker också att den här tiden är den vackraste årstiden ... fast jag tycker också om den norrländska hösten med alla färgerna och den klara luften :-)
Kram på re

Majken sa...

Vacker bild :-)
Då har du äppelblomningen framför dig... härligt :-)

Skönt att kunna ta det lugnt när man behöver det :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Ruth i Virginia sa...

"Oh, cherry pink and apple blossom white..."

Bilden påminner mej om den gamla sången. Vackert!

Mita sa...

Till Ruth i Virginia..
Visst är det otroligt vackert med äppelträd som står i full blomning,
Kramen*

Gilla sa...

Vilken bedårande bild på äppelblomningen. Visst är det skönt att det är ljust längre på kvällarna.

Vi har ju inte känt varandra så länge och jag hade inte kollat igenom din header, så jag visste ju inte att du har besvär. Det var ju tråkigt att du blev så trött efter gympan.

Sv: Jag spelar inte heller på nätet om pengar. Trisslotter köper vi från och till. Men det blir inte några större pengar. Jag är också rädd för att bli beroende.

Den enda vinst jag har är att jag får erbjudande att skriva om till exempel det jag skrev om idag. Då får man en liten slant för besväret.

Kram/Gilla

Susanne P sa...

Visst är våren lite senare i år än i fjol?
Här har inte ens rabarberna kommit upp...
Kram

Yvonne sa...

Så bra att du vaknade,så att du kan gå och lägga dej Nattakram och Pööss!

Maria sa...

Ja det är härligt när kvällen blir längre, nu e de natt och regnet har kommit, de hörs mot fönstret.
Skall gå ut med Kajsa och sen i säng
Ha en finfin dag/kramizar

Fenixmonas sa...

Här blommar de överallt nu och jag konstaterade igår att det kan inte vara värmen som får igång växtligheten...det verkar som det är ljuset som styr växandet. Kramiz

Anonym sa...

Mors,,va kul,att göra dig lite ressugen,kanske det som är meningen med bloggeriet från Cypern,,man vet aldrig!!!Synd bara att 2 veckor går så fort...Ja det är hemresa på fredag..Haé Kram.

Paulahelenas sa...

Godmorgon!
Ja, äppelträdet blommar inte än iår! Alltid då sonen A fyller år så blommar den. Han fyller år den 10 juni, så vi får ju hoppas att den blommar då åtminstone :)
Jag mår bättre idag, som tur är. Dottern C är hemma idag. Allergin som är jobbig;( Syrran kommer hit idag o sen ska jag åka o handla med tonåringarna som är friska!

Ha en bra dag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag älskar den här tiden på året. Det är den absolut bästa!
Kram.

Yvonne sa...

Vilken tur jag hade att du vaknade så att du kunde "natta" mej..Hörde ett program för ett tag sen karlavagnen de tog upp om hudcancer och då kom det fram hur farligt sol och solarium är,om man inte smörjer in sig .Kjell har fått ta bort några fläckar så har får inte vara i solen. Och han får ”smörj” varje morgon nu på våren och sommaren.Kram!