Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 20 maj 2012

FÄRDIG KALASAT

Ja nu får det vara bra med kalasandet, figuren ändrar form vilket man vill eller inte...smaska i sig god mat,tårtor och kaffebröd.Ja ni kan ju tänka er, så nu blir det till att vara lite återhållsam om man ska platsa på Beach 2012.
Vilket underbart väder vi fick fick i dag, sommaren är här och det kändes i morse redan när jag klev ut och hämtade in tidningen. Vad bra att jag fick skiftat till sommarkläderna och göra i ordning garderoberna i går.
Nu har vi plockat undan och Peppe fick sin kvällsrunda förut så nu ligger han utsträckt på min säng och sover.Jag tror till och med han har glömt bort maten så trött är han..*L*...
Snart dags för Mästarnas mästare och sjunka ner i tv soffan med en mugg gott te,
Haa de...♥

Amanda och mamma tar en svängom innan det är dags att fara hemåt...♣

15 kommentarer :

Rigmor sa...

Go´kväll!! Så...det är färdigkalasat nu!! Men visst är det trevligt att träffas, även om luften går ur en efteråt...Underbart väder klämde ni till med också, och förhoppningsvis ska det väl fortsätta några dagar till nu. Är ledig mån-tis, men eftersom jag mår risigt så får vi se hur mycket jag uppskattar solen...
Ha nu en bra kväll och lägg fötterna på soffbordet och unna dej lite gott till tvprogrammen som är!!
Kram kram vännen!!

Sussi sa...

Det är så himla härligt att värmen äntligen kommit! Synd bara att helgen går så fort och måndagen är redan imorgon. När man jobbar kan man inte njuta av vädret lika mycket. Sitter instängd på ett kontor..

Kramisar

Annette sa...

Ja här är det också färdigt kalasat,blev lite sent i natt.Men kul hade vi så är det när man fyller 50 år.Tira är bra efter smällen visar inget.Dom är nog bra hårda som tål så mycket.Vad söta dom är dina barnbarn,läste ifatt på din blogg.Visst är det skönt nu med värme äntligen.Per hälsar tillbaka och tackar för grattiset.Ha en underbar dag i morgon,jag ska jobba men får väl njuta sedan när jag slutar.Kram vännen

Anonym sa...

Hej! Det är klart att man måste ta en sväng om när det är så fint väder. Ha en fin dag !

Majken sa...

Härligt väder :-)
Nu måste vinterpälsen väck & vinterkläderna bort ;-)
& beach2012 står för dörren...

Härlig dag du haft :-)
Skönt för Peppe att sova, men har han verkligen glömt maten... näe han kanske oxå håller igen inför beach säsongen ;-)

ha en fin kväll!
Kram

Siita sa...

Hejsan. Jag gav Yvonne en stor kram från dej. Nu har vi nyss landat hemma. Härlig helg, men missnöjd med maten i lördagskvällen, på Bowlingen. Kramar

Yvonne sa...

Vi har haft en fin dag med mycket sol och värme.Ja det blev mycket att prata om... natti vännen jag sätter den vid sängen , ja du vet vad jag menar.Vill inte väcka dej... Pöössen!.

Anonym sa...

Ja det blev en ,nästan sommardag i dag..Klart att stordatorn är bättre att jobba med,,men mycket att installera,,jag tar det eftersom behovet dyker upp,,En liten dans på uteplatsen är väl inte fel..Haé Kram.

Gunilla Dahl sa...

Hej vännen! Verkar som du hr haft riktigt trevligt med dans på uteplatsen och godsaker att äta! Precis så ska man ha det, och midjemåttet är det nog ingen fara med! /Stor kram

Maria sa...

Vilken tur att de blev en fin dag när ni hade kalas, allt känns mycket roligare då. Du behöver säkert inte oroa dig för figuren.
Kramizar

Fenixmonas sa...

En underbar fin sommardag blev det här också igår och kanske att denna goa värme får finnas med ett par dagar...Tyvärr kommer sen inledningen av juni att bli avsevärt sämre här i vårt område. Synd om dem som är här för själv drar jag snart iväg på semester! Kramiz

Aurora sa...

Morn. En mugg te framför Mästarnas mästare vad precis som jag också gjorde.

Anonym sa...

Hojt,Hojt,,Dags att ta bort kudden frå huvudet..God morgon ha en bra dag..Kramen.

Camilla sa...

Någon värme har jag inte sett till Men NU sägs det att även VI ska få det :)
Kram!

Anonym sa...

Hejsan! Nu så har jag kommit i ordning i min nya lägenhet. Det är bara lite småfix kvar. I helgen så var vi och tittade på lastbilar och modellbilar. ha en fin dag !