Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 27 maj 2012

GRATTIS TILL OSS

Ja i dag går vi segeryra efter gårdags kvällens makalösa seger. Jätteroligt,och jag som inte gillade låten eller trodde på den från början. Men det gick ju bra ändå..*L*...
Grattis också till alla mammor,unga,gamla och en tanke går till dom som inte finns med oss längre♥
Barnen har kommit förbi på eftermiddan med choklad och blomster. Dottern har alltid med sånt som hon drivit upp själv.Idag var det en tomatplanta,en chiliplanta och en liten Björnbärs planta i kruka. Mer kommer senare,alltid lika spännande. Gäller för mig att lyckas hålla liv i dom sen,hehe...
Jag får ta lite bilder senare, orkar inte nu. Vi har gått en runda Peppe och jag och det blev en aning svettigt.
Gubben är klistrad vid tv,n...Elitloppet bevars årets höjdpunkt för alla travälskare,
Vilken god jordnötskladdkaka med hallon jag hade till fikat...mums♥
Nu ska jag ta en svalkande dusch, och slappa lite senare med Mästarnas mästare.
Haaa de.....♥
Peppe slappar för fullt redan♥
                                                 

17 kommentarer :

mufflo sa...

Den hunden ser ut att ha det väldigt skönt på kudden......

Susanne P sa...

Jag tyckte inte heller om låten men den gick ju hem!
Kram

Nett sa...

Härlig dag du har haft, kul att få sådana plantor av henne. Ja nu kan vi fira både segeryra och morsdag :) varmt som attan har vi haft idag. Kram

RackarTuss sa...

Hej så här på söndagen .)

Aurora sa...

djuren mår inte gott i värmen. Ett litet dopp även till dem.

Annette sa...

Jag har hållit på denna låt sedan jag hörde den,och så går hon och vinner.Kul med plantor som morsdag present,få se när du fotar dom sedan.Peppe verkar slappa lika här dom orkar inte så mycket i värmen.Kram vännen

Sanna sa...

Vilken rar bild på Peppe.

Ja nu hade Sverige tur och det blir väl storslaget för oss nästa år kan jag tänka mig.
Det var lite magiskt över låten igår men har också hört den för mycket på radio så jag har tröttnat lite tyvärr.

Ha en trevlig ny vecka önskar jag.
/Kram till dig!

Rigmor sa...

Ja men grattis till oss i dubbel bemärkelse, både Mors Dag och att rätt låt vann, för en gångs skull dessutom...!! Jag orkade inte igenom hela festivalen igår kväll, men de två äldsta prinsessorna gjorde det och jag vaknade av deras glädjetjut, så då visste jag ju ändå...
Vilket väder vi haft i helgen! Åskvädret i fredagskväll hade vi lite på avstånd, men hela himlen lystes upp så det var ett riktigt skådespel fast jag egentligen inte gillar åskan. Prinsen vaknade till en gång och undrade vad det var som blinkade, men sen somnade han om igen direkt, å det var väl tur. Sen har det ju varit värsta högsommaren, jag som aldrig blir röd är faktiskt lite bränd på axlarna, trots att jag inte varit direkt i solen.
Ha nu en bra avslutning på helgen!
Kram kram vännen!!

Yvonne sa...

Du har haft en svitti dag precis som jag. Nu ska jag natta mej .Natti vännen och sov så gott. Pöössen!

Maria sa...

Jisses så skönt han ligger på kudden. Det var roligt att vi vann tyckte låten var bra. Lycka till med dina plantor.
Kramen

Semester & Mat sa...

Låter som en helt okej dag.
Ja värmen tar på hundarna märker man. Ändå så ska de ligga på trädäcket i solen ;)

Kram

Ove "Gasfoot" sa...

Missade hela melodifestivalen på grund av mycket arbete ända in på nattkröken. Har nu ljust hela natten även om jag ännu inte har Midnattssol.
Skriver förlåt att jag missade Pingsthälsning till dig och familjen, men tiden rann iväg.
Peppevovven kan verkligen koppla av på kudden som synes, men förstår att ni blir lite trötta i sommarvärmen. Sådan värme har inte jag ännu!
Önskar er alla en fin och bra kommande vecka.
Smack från ”Stora Skogen” i Norrland.

Yvonne sa...

Godmorgon! Idag ska jag på utflykt.Det är kommunen som anordnar en resa för anhöriga som tar hand om sin make/maka.Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

Godmorgon. Ja nog ser han avslappnad ut. Känner mej slut efter en hel helg med Thea. Har nästan skavsår i öronen. Hon är bara tyst när hon sover. Mulet men varmt idag. Kram

Vicke sa...

jag hoppas att du får en fin start på veckan nu

Anonym sa...

Hej! Nu har vi haft soligt väder och fint hela helgen men nu ser jag att lufttrycket har sjunkit. Vi var på Marknad och så tog vi en fototur med bilen och matsäck i helgen. Ha en fin dag !

Majken sa...

Ja det är roligt att SVERIGE vann :-)

Låter som haft en riktigt mysig morsdag med god kaka & trevligt sällskap :-) Kul att få växter som dottern drivit upp själv :-)

Ha en fin måndag!
Kram