Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 24 maj 2012

HÖGTRYCKSTVÄTT FÖR TÄNDERNA

Vet ni vilka tänder man bör använda tandtråd emellan? Dom som man vill behålla..*L*...
Men nu kan man också göra rent med en helt ny sorts tandborste: Air floss för ca tusenlappen.
Med snabba luftpuffar,högt tryck och mikroskopiska vattendroppar i hög hastighet kommer den åt där tandborsten inte når. Enligt tillverkaren Philips avlägsnar den 99% mer plack och bakterier än än en vanlig tandborste...

Men jag nöjer mig med min Braun som har hängt med nu ett par år,bara byta till nya huvuden så blir den fräsch och fin igen.
I går när jag stod i kön till kassan på Maxi så tog jag en veckotidning från tidningsstället och skulle lägga i kundvagnen. Ut ramlade två reklamblad ner på golvet. Har ni tänkt på det, att det alltid ligger lösa blad i tidningarna,lite irriterande är det. Så, nu har jag gnällt över det..*L*...

Underbart väder har det varit hela dan, och det är nästan synd att gå in nu på kvällen,för det är lika skönt ute  än. Men jag tänkte väl kika på sista kval tävlingen till festivalen på lördag och heja på Loreen.Så nu håller vi tummarna för henne...
Ses...♥

13 kommentarer :

Gilla sa...

Vi har varken den ena eller den andra sortens tandborste, Utan det blir handdrift på gammalt hederligt sätt.

Vi prenumererar på en dagstidning och himmel så mycket reklam den innehåller. Irriterande.

Jag lånar gubbens dator och den är inte riktigt tillförlitlig, för när jag vill tillbaka till min egen sida och kika på vad du skrev i kommentaren, så går det inte. Sorry!

Kram/Gilla

Yvonne sa...

Innan jag tar min Braun och borstar bissingarna så vill jag ge dej nattakramen och pöössen.

Susanne P sa...

Jag är supernoga med mina tänder och den grejen skulle jg absolut velat testa....men tror inte att jag lägger ut tusenlappar för den.;)
Sv. Jag är blond av naturen men hjälper den lite på traven.;) ;)
Kram

Siita sa...

God morgon. Jag har slutat med veckotidningar. Hinner inte läsa, handarbetar o datorn tar all tid. +12 ute nu o kl är 5. Kram

Aurora sa...

Jag har en Braun men den blir lätt liggandes. Tro nu nte att jag inte borstar tänderna. Dom får sig en rejäl dos varje morgon och kväll + att jag Fluxar mitt på dagen. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Ja en Braun duger så bra ..Ha en bra varm dag! Morgonkram!

Rigmor sa...

Här är det eltandborste som gäller, för min del...mannen i huset vägrar, han påstår att han får vibrationsskador...Å en tandborste får tusen kronor vet jag inte om jag skulle köpa...men det är väl som med det mesta som är nytt, det sjunker i pris med tiden.
Fantastisk dag igår, hoppas på repris idag. Även om jag inte är i solen så...har köpt en pocket som jag ska fördriva tiden med idag, och jag kan ju i alla fall ha fötterna i solen när jag lägger mej där i solstolen...!! Det gäller att ladda batteriet idag, för ikväll kommer tre av barnbarnen och ska sova tills på söndag, och då tror jag inte det är vila som gäller...!!
Ha en skön fredag, och helg också förresten, jag lär nog inte hinna vara så aktiv här på datorn...!
Kram på sej vännen

Browneyedgirl sa...

Godmorgon =) Härligt att ta långpromenade i detta härliga vädret, då är det heöt okej med vovve *skrattar* Ha en toppen dag vännen <3 Kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag orkade titta fram till Loreen, sen gick jag ut en stund i kvällssvalkan i stället.
Kram.

Majken sa...

Stilg Peppe är på kortet :-)

Ja tänk om man köpte alla nya reklamprylar som kommer ut på marknaden...

Hoppas ni har fint väder idag med, det har vi :-)
Ha en fin fredag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Snygg pojken :)

Här är vädret sååååå underbart :)
Känns faktiskt riktigt okey att inte gå och sova på en gång. Det tar vi efter jag kommit från stan :)
Kramen goa du♥

Camilla sa...

Jag kör men en vanlig tandborste. Och en månad innan jag ska till tandläkaren använder jag tandtråd. Har inte haft hål sedan jag var 7 år.
Kram!

RackarTuss sa...

Hej hopp!
Underbar fredag verkar det allt bli :D Sol!

Kram go fredag