Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 12 maj 2012

INGET BLEV SOM JAG PLANERAT

Ja dagen har farit iväg med en rasande fart som den gör när man har roligt. Jag hade egentligen tänkt göra lite andra saker idag som frosta av frysen i källaren och kanske städa ur nån garderob och skifta över till sommarkläder.Men det hinns ju med nån annan dag i stället.
På förmiddagen gick vi en långprommis runt Rynningeviken med Peppe,kallblåsigt med lite duggregn. Men man är ju rätt härdad nu och skulle väl få en värmeschock om  det slog om till sommarvärme..*L*...
På hemväg så ringde sonen Peter och undrade om vi ville komma förbi och fika för han och ungarna hade bakat muffins.Det ville vi såklart, och jisses så gott det smakade med varmt kaffe och goda muffins....

Ja vi blev ju kvar där ett tag för efter fikat skulle vi spela igenom ett antal spel som Amanda och Ida valde..
Lite senare på eftermiddan tänkte jag dra igång med i alla fall min garderob, men då hade solen kommit på besök och då tyckte jag att det var synd och vara inne,och vilken bra ursäkt  jag fick eller hur?...
Istället åkte vi iväg till ett annat favoritställe vid Karlslunds herrgård med alla strövområden runt där.

Jag älskar att titta på alla gamla hus där och sen är det lagomt långt att prommenera runt,det ca en timme och mycket backar är det så motion får man...
På hemväg sen så åkte vi förbi travhästen som gubben har tillsammans med en annan snubbe. Hästen har varit skadad och är opererad nu och står på konvalecent i ca sex veckor.Det är frambenen som det har varit trassel med,men nu hoppas dom att det ska bli bra för det är en pigg rackare med mycket spring i benen.


Peppe är rätt trött nu men han ska få mat sen kan han sussa vidare, och gubben och jag ska väl också äta. Det får bli hemlagade hamburgare med tillbehör, jag riktigt känner hur magen knorrar,
Senare när jag är mätt och belåten tänkte jag knalla en bloggrunda...
Ses...♥

                       

22 kommentarer :

Maria sa...

Så gott fåglarna hade de under taket de kan behövas de dagar som varit.
Idag har ni haft en skön dag förstår jag med barnbarns gos och en härlig promenad.
Du får ha en fin söndag/kramen

Lisbeth sa...

Vilken skön blandning av aktiviteter muffins, gamla hus och travhäst
Ha en fortsatt bra helg
kram

Siita sa...

Vi var till Älgen o käka idag. En toppendag har vi haft idag. Träffat en annan bloggvän. Kram

Veiken sa...

MIn son Peter, skulle aldrig komma på tanken att baka muffins. Laga mat går bra, men baka.... äpplet faller inte så långt från päronträdet.. ;)
Ha det gott. Kram

Mollan70 sa...

Vilken toppendag ni har haft. Klart man ska passa på att göra roligare saker än att rensa garderober. =)

Yvonne sa...

Dagar blir inte som man har planerat ibland Men din dag blev fin ändå.Natti vännen och sov så gott. Pöööössen!

Anonym sa...

God kväll,,det blev en dag med variation för dig ser jag,,ja det är nog så att vännerna drar mig till Cypern varje år,,och det kommer mera senare.Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Härligt med flexibilitet...dagen blev ju jättebra och jobbet går inte ifrån dig, det finns alltid kavar! Här kom också solen, så livet kändes med en gång mycket lättare och roligare! kramiz

Vicke sa...

idag skiner solen hos mig, jag hoppas att den gör det hos dig med

Malin sa...

Dom dagarna blir ofta bäst, dom som man har planerat men så blir det något helt annat. Din lät mycket mysigare än att frosta av frysen och rensa garderober ;-)
Fin han är gubbens travare, hoppas han blir bra snart!
Kram

Marre&Rasmus sa...

Här gillas också gamla hus och då helst kyrkor och häftiga ruiner. Fin häst och hoppas den snart blir bra igen.

Här kikades på rallytävling, hade varit roligare om man inte blev genomvåt då det regnade konstant från det vi kom tills vi for hem igen, hu.

Men idag ser det ut att bli kanon, så en utflykt till landet blir nog inte helt fel, hi.

Ha det gött. Kramiz

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Vad tråkigt att hästen behövde opereras, men hoppas att den piggnar till snabbt :)

Camilla sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Ibland blir det bättre ;)
Hoppas att hästen kryar på sig.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Menar ni att ni har en alldeles egen häst, vad fuskigt :)
En sån härlig dag att njuta av. Hemmasysslorna kan vänta till en annan dag, helt klart.
Kram.

Roggan sa...

Idag har sommarvärmen kommit hit. Vi får se vad som hända kan idag. Kram

Nett sa...

Ibland blir det så att dagarna fylls upp med annat. Och en trevlig dag fick du. Jag hade planerat pysselrummet idag men solen har kommit fram så då bör jag utnyttja den ;) Kram

Sussi sa...

Så härligt att bo så nära barn barnen så du kan åka när du vill. Många har inte den lyckan. Jag är också lite så att jag gillar att gå och strosa och titta på gamla hus och fina platser. Fast gärna i varmt och fint väder ;)
Idag hade passat bra. Solen skiner så fint så. Hoppas det får hålla i sig..

Kramisar

Yvonne sa...

Här är det sol idag! 20+ i solen. Ha en bra söndag! Kram!

Ama de casa sa...

Vilken fin häst! Hoppas benet blir bra så han kan springa igen. Gärna springa in några miljoner eller så :-)

Carina Sjölund sa...

Kikar in och se om allt är väl med dig!
Saknar ett inlägg hos dig idag? *L* :)
Kramen rara du♥

Majken sa...

Vilken skön lördag :-)
Vem tackar nej till nybakade muffins..? Nej det gör man ju bara inte... ;-)

Hoppas hamburgarna smakade :-)

Kram

ansepanse sa...

en härlig dag fick du :) trots att det småregnade på förmiddagen
kramar