Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 31 maj 2012

JAG BLEV BESVIKEN

Ja fy så besviken jag blev på färskpotatisen. Trots att jag passade den noga när jag kokade blev den otroligt lös och mjuk.Nej fy,inte gott...jag kokade ris till istället. Nu väntar jag nån vecka till innan jag provar. Undrar vart den kom  ifrån,men det brukar ju vara Skåne den första kommer ifrån.
Strålande fint väder än så länge,men dom har "lovat" regnskurar frampå dan. Nu ska vi fara iväg till Rynningeviken och ta en kompis prommenad..
Ses...♥
Matte,ska vi åka snart??

19 kommentarer :

Majken sa...

Vad synd... Vi har kokat färskpotatis 1gång, i måndags & de var riktigt riktigt goda :-)

Ha en fin torsdag!
Kram

Paulahelenas sa...

Vad synd...
Jag har köpt svensk färskpotatis idag...ska laga till helgen.Få se hur det går...

HA en bra dag!

Kramen

Carina Sjölund sa...

Har inte testat nypotatis ännu. Och jag vet faktiskt inte om dom har kommit hit ännu, om jag ska vara ärlig??

Jaså, ni har sol ni era rackare *L*
Här är det grått och mulet.
Men det passar för visso bra när man ska ut i spårskogen :)

Ha en fin promenad med din vän och vovsarna!
Puss på nosen till snyggingen♥
Kramen vännen♥

Susanne P sa...

Åh nej! Färskpotatis ska vara små, gula och fasta!
Kram

Semester & Mat sa...

Känner igen denna blick, ifrån våran Jycke.
Blicken, som innebär att man ska skynda på med det man håller på med så det blir promenad snart.

Ha en fin dag!

ansepanse sa...

vad tråkigt att det blev så med potatisen
härligt med Peppe-promenader
kramar

Sanna sa...

Har scrollat lite!
Svar; Har både rockring och hopprep som hänger på väggen till altan och brukar få muna ryck och hoppar och rockar för fulla muggar. Lite skoj att hålla kondisen så också.
Just nu är det ju stavandet med stegräknaren som gäller och tycker det ger mig mera och lite roligare på sikt.

Schampo; hm.....använder lite blandade med just nu "den gröna" FRUCTIS med conditioner i sista sköljet och får en himla fin glans och styrka efteråt.

Byter lite då och då och hörde det allra sista att schampon som löddrar är inte bra utan man ska hitta sådant som inte tar bort det naturliga feta ytskiktet som annars påverkar hårsäckarna. Var det inte VEM eller VEN det schampot hette?

Nåja nu har jag läst ifatt och hoppas di får en bra dag med Peppe på promenaden.

Kramisar

RackarTuss sa...

Halloj!

Av ngn anledning har det blivit pasta hos oss ett par dagar.... det är inte vanligt.
Nä- färskpotatisen får vänta ett tag til.
Kram o go dag!

Lisbeth sa...

Jag har inte köpt några än men tänkte prova nästa vecka. Jag ska lägga in sill och planerade några nya potatisar då. Vete gudarna om man törs.
Ha en fin morgondag
Kram

Diana sa...

Det är ju fusk med nypotatis innan midsommar! Fast okej, jag brukar inte kunna hålla mig heller... :)

Ove "Gasfoot" sa...

Den ”missanpassade” kocken här!
Jag rekommenderar dig att inte koka färskpotatis i vatten. Dom skall ångkokas! (En kastrull vattenbad under och en kastrull med hål i botten överst) Fråga mig som har 40 år med Skånsk potatis. Blink.
Jag har lite råkallt och nordliga vindar just nu, men värmen brukar komma 1 vecka före Midsommar så jag får stå ut.
Har nu ljusa nätter och Midnattssolen gör sitt inträde den 7 juni här hos mig.
Då blir det att svärma i buskar och snår i hänryckningstider. Skrattar gott!
Önskar dig och ”Sten-Peppe” en bra promenad. Smack från norr!

Vero sa...

Här i Östhammar faller regnet ner och har gjort i några timmar. Låt det forsätta säger jag, bara det är fint kl 16 imorgon när jag stämplar ut och tar helg!

:)

Maria sa...

Vilka förväntans fulla ögon, hoppas ni fick en skön promenad.
Ha en fin kväll/kramen

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att ni hade en trevlig promenad :)

Siita sa...

Nej någon färsk potatis har jag inte provat än. Kke ska köpa på torget i morgon o se om dom är bra. Ingela har varit här idag o jag fick fina rosor. Kram

ansepanse sa...

Sv: faktiskt så sa jag ingenting mer än att jag vet att han inte gjorde det med flit :)
kramar vännen

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag äter nog min första färskpotatis till midsommar. Synd att din misslyckades.
Kram.

mufflo sa...

Ha en skön kväll...........

mufflo sa...

Ha en skön kväll...........